Avatar billede coolcat Nybegynder
06. januar 2008 - 01:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Snagit - kvaliteten ikke tilfredsstillende ved grabbing

Hej.
Jeg bruger programmet SnagIt til at kopiere fra bla. nettet. Jeg bruger altid indstillingen region og gemmer som JPG.
Når jeg grabber bliver resultatet ikke så godt som originalen. Jeg kan se, at den grabbede fil ikke er så stor som originalbilledet også selv om jeg grabber hele billedet. Er det fordi jeg bruger JPG?
Hvad skal jeg gøre for at få samme kvalitet som det billede jeg kopierer fra?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. januar 2008 - 12:43 #1
Når du gemmer dine Jpeg-filer, er der en mulighed nederst til højre "Options", prøv at se hvordan indstillingen er der !
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. januar 2008 - 12:45 #2
...eller prøv at kigge i menuen under "Image/Scale"
Avatar billede coolcat Nybegynder
06. januar 2008 - 13:07 #3
Okay, jeg indstillede til 100% i stedet for 90. Det hjalp meget. Nu kan jeg næsten ikke se forskel på original og grab.
En ting under mig stadig. Det oprindelige billede er 336 kb, men det grabbede er kun 156 kb, selvom jeg snupper hele billedet. Bør de ikke være ens? Det oprindelige er også JPG.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. januar 2008 - 15:32 #4
Prøv at stille på "Options" til en højere værdi
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. januar 2008 - 15:34 #5
...men en komprimeret billedet, som jpeg er, vil altid være mindre end originalen (og lidt dårligere!)
Avatar billede coolcat Nybegynder
06. januar 2008 - 15:48 #6
"Options" kan max være 100.

Men det er OK, jeg tror jeg har fanget pointen. Hvis jeg vil have en perfekt kopi, skal jeg bruge et andet format end jpg. Kan du anbefale et format?
Smid samtidig et svar mht. point.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. januar 2008 - 16:14 #7
Ja, TIFF er et "rent" format, hvor der overhovedet ikke er kvalitetstab, men det fylder til gengæld meget mere.