Avatar billede hr-krog Nybegynder
05. januar 2008 - 09:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde Personer som har Fødselsdag eller jubilærum i f.eks 2008

Hej

Jeg har en lille forening, i en database hvor jeg ønsker at kunne finde de personer som har rund fødselsdag i nuværende år altså (10 år 20 år etc) dette felt som hedder fødselsdag er en tekst box med f.eks "280884" som angivelse af fødselsdag..

Kan man på nogen måde laver et filter der finder de runde fødselsdag i 2008?

Mange gode nytårs hilsner til alle

Mvh

Peter Krog
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 10:40 #1
Du kan lave en forespørgsel, der indeholder et felt med dette udtryk:

alder: (Mid(Year(Date());3;2)+100)-Mid([født];5;2)

hvor [født] ændres til navnet på det felt, hvor du har din fødselsdag. Desuden skal du selvfølgeig også have navn osv. med i forespørgslen.

Sæt derefter kriterier på dette felt, fx 10, 20, 30, 40 50 osv.
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 10:42 #2
Vær opmærksom på at alderen er forkert for børn under 10 år.
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 10:43 #3
Dette skyldes at du kun anvender to cifre i årstallet. Funktionen går derfro ud fra, at de er født i fx 1904, ikke i 2004.
Avatar billede hr-krog Nybegynder
05. januar 2008 - 11:39 #4
det med mindre børb betyder intet det er alle over 40 :)

men kan du lige forklarer lidt næmere hvor jeg f.eks skal indsætte de forskellige formler er ikke så skarp til dette. :)

Mvh
Peter
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 11:53 #5
Lav en ny forespørgsel. Den skal baseres på den/de tabeller, de uhar din medlemsinformation i. Træk de relevante felter ned i forespørgselsgitteret (navn, fødelsesdag mm). I et nyt tomt felt skriver du formlen i den øverste linie. Og sætter kritetrierne på under "Kriterier".
Avatar billede hr-krog Nybegynder
05. januar 2008 - 12:25 #6
Super du er jo en geni :) du for dine velfortjente point :)
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 12:43 #7
Næppe geni :-) men velbekomme alligevel.