Avatar billede renelp Nybegynder
04. januar 2008 - 21:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenligning af 2 pcér

Jeg overvejer enten at bygge en pc selv eller købe en Medion pc, pcén skal overvejende bruges til videoredigering.

Hvad synes eksperterne er det bedste køb for pengene?

Bygge pc (uden kabinet & disk)
CPU:
CPU 775 CORE2 QUAD Q6600 2.4 GHz FSB1066 2x4MB
Pris: DKK 1.764,00

GRAFIKKORT:
Inno3D Geforce 8500 GT (256 MB)
Pris: DKK 678 kr.

FSB:
s775/ IP35/ 1333FSB/ ATX
Pris: DKK 666,00

STRØMFORSYNING:
PSU 550W TruePower Trio TP3-550 EC
Pris: DKK 813,00 dkk

RAM:
2*2GB KIT DDR2 PC6400 800MHz CL5 DDR2 XM
Pris: DKK 2x449,00 = 898,00 dkk

IALT 4819,-

*****************************************
MEDION PC

• Original Windows Vista® Home Premium
• Intel® Core(TM)2 Duo-processor E4400
• Enorm 2048 MB hukommelse
• Gigantisk harddiskkapacitet - 360 GB SATA
• Integreret TV-tuner til digitalt (DVB-T) eller analogt fjernsyn
• DVD/CD-brænder med multiformat*
• Masser af tilslutningsmuligheder
• Ekstrem rolig og støjsvag takket være den innovative blæserteknik
• Integreret 8-i-1 flash-kortlæser
• Kæmpe software pakke (OEM version preinstalleret og/eller på CD/DVD eller recovery-DVD) Windows Vista® Home Premium, Microsoft® Works 9.0, Nero Essentials, PhotoImpact 12 SE, MEDION Home Cinema Suite - Power DVD7/Power Director 5 SE, PowerProducer 3/MediaShow, Bullguard Internet Security-pakke inkl. 90 dages opdatering via internettet (gratis registrering påkrævet), System recovery powerded by Symantec
• Hjemmebiografoplevelse - 6-Kanal Audio Out (Analog)**
- og meget mere

Omfattende tilbehørspakke: Fjernbetjening, PS/2-tastatur og mus
Avatar billede thaug Nybegynder
04. januar 2008 - 22:38 #1
Videoredigering? Så skal du helt sikkert have en Core 2 Quad. Generelt bruger videoredigering også rigtig meget ram, så her vinder den hjemmebyggede også.

De tests jeg har læst, giver ATI's Radeon HD grafikkort bedre karakterer for videoafspilning end NVidia's. Jeg ved ikke om det har nogen interesse...
Avatar billede renelp Nybegynder
05. marts 2011 - 22:48 #2
Lukker