Avatar billede krohn Praktikant
04. januar 2008 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

gpo på sbs2003

Jeg vil meget gerne have slået gruppe politikken Windows firewall fra på min SBS, da den fohinder mig i at sync med min exhange server, via activesync (det er en mulighed der skal prøves)
Hvordan gør jeg det? Hvad er stien til dette?
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. januar 2008 - 20:02 #1
Kør guiden "connect to the internet" under "to do" i server manegement. Der konfigurer du også den indstilling.
Avatar billede krohn Praktikant
06. januar 2008 - 00:18 #2
Den ser jeg ikke der.
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 23:19 #3
så prøv denne, smid den i kør på serveren.
følg guiden til det sted hvor du kan vælge at bruge activesync på nette, og så kør guiden færdig.
C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Networking\ICW\icw.exe

skal lige høre er det på internettet eller lokal net ?
Avatar billede krohn Praktikant
06. januar 2008 - 23:34 #4
Det er med activsync på LAN, og så kunne sync over net
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 23:52 #5
hvilke fejl få du ?
for jeg har lige sat min ipaq til, uden problemer.
hvad er det du synker? går ud fra det er en telefon.

har du oprettet din bruger manuelt eller vi guiden?
Avatar billede krohn Praktikant
06. januar 2008 - 23:57 #6
Det er den samme guide, men firewall på serveren køre ikke, men på klienten, er den slået til, og der er ikke mulighed for at slå den fra.
Den guide, der ser jeg ikke muligheden for at ændre på dette, men det kan have noget med at jeg ikke har 2 net kort og ikke bruger windows firewall på serveren? Mener jeg på en "alm" 2003 server kunne slå denne feature fra, den med firewall, men kan ikke finde den på SBS2003
Avatar billede krohn Praktikant
07. januar 2008 - 00:16 #7
Fandt den under Admin tool>> group policy management...
Rimelig lokisk... "I have been blinde"
Avatar billede blmmer Nybegynder
07. januar 2008 - 00:16 #8
på en sbs 2003 med et net kort køre firewall ikke, det er E-mail & internet guiden der styre dette, den sætter ændringer i blandt andet GPO
det er den samme opsætning som jeg bruger

så du må have en anden fejl, jeg køre med vista nu uden problemer, før var det xp også uden problemer, med dette mener jeg at der er ikke noget på clienterne som er galt, prøv og se hvilken opsætnig du har i din bruger med hensyn til hvilke gruppe den er med i.
for at kikke på GPO så skal man vide lidt om dette inden man begynder at rode her
men ellers så kan du finde det ved at starte følgende:
C:\WINDOWS\system32\gpmc.msc
her vil du kunne finde en masse der kan ødeløgges :-) og her findes og så en firewall opsætning til clienterne
Avatar billede krohn Praktikant
07. februar 2008 - 18:54 #9
Blmmer, hvis i vil ha point skal du også lægge et svar
Avatar billede blmmer Nybegynder
07. februar 2008 - 23:14 #10
hej, tag dem selv, du fandt selv svaret, jeg skrev det bare lidt mere detalieret. :-)
Avatar billede krohn Praktikant
22. februar 2008 - 11:58 #11
oki lukker