Avatar billede akerman Praktikant
03. januar 2008 - 18:54 Der er 11 kommentarer

Ny alt-i-én router - DNS mangler

Jeg har købt en Linksys WAG200G "wireless gateway", til at erstatte mit cybercity adsl modem, linksys router, og en switch.

Jeg har bøvlet med det i flere timer, og kan ikke få det til at virke. Til sidst er det lykkedes mig at få gatewayen til at connecte, med disse indstillinger:

www.akerman.dk/oev.png .

Men - DNS virker ikke. Dvs., jeg er "på nettet", og kan tilgå websider hvis jeg skriver ip-adressen direkte, men ikke www.google.com f.eks. Selvom jeg har forsøgt at skrive cybercitys to dns servere i gatewayens opsætning, så virker det stadig ikke.

Any suggestions?
Avatar billede leif Seniormester
03. januar 2008 - 18:57 #1
Prøv at Release og Renew din IP og se om du får tildelt en DNS server.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2008 - 19:01 #2
åbn en kommandoprompt
skriv nslookup
skriv set debug
skriv set d2
skriv www.riversen.dk

paste output herind
Avatar billede akerman Praktikant
03. januar 2008 - 21:05 #3
> www.riversen.dk
Server:  dns1.cybercity.dk
Address:  212.242.40.3

SendRequest(), len 33
    HEADER:
        opcode = QUERY, id = 2, rcode = NOERROR
        header flags:  query, want recursion
        questions = 1,  answers = 0,  authority records = 0,  additional = 0

    QUESTIONS:
        www.riversen.dk, type = A, class = IN

Got answer (63 bytes):
    HEADER:
        opcode = QUERY, id = 2, rcode = NOERROR
        header flags:  response, want recursion, recursion avail.
        questions = 1,  answers = 2,  authority records = 0,  additional = 0

    QUESTIONS:
        www.riversen.dk, type = A, class = IN
    ANSWERS:
    ->  www.riversen.dk
        type = CNAME, class = IN, dlen = 2
        canonical name = riversen.dk
        ttl = 3600 (1 hour)
    ->  riversen.dk
        type = A, class = IN, dlen = 4
        internet address = 83.133.64.155
        ttl = 3600 (1 hour)

Non-authoritative answer:
Name:    riversen.dk
Address:  83.133.64.155
Aliases:  www.riversen.dk
Avatar billede akerman Praktikant
03. januar 2008 - 21:06 #4
men øhh.. det ser ud til at virke nu.. har det noget at gøre med den dos prompt, eller er det bare gået i orden af sig selv ??
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2008 - 21:10 #5
næ, nslookup laver bare en dns forespørgsel... den retter intet.
Avatar billede akerman Praktikant
03. januar 2008 - 21:14 #6
du sku vel ik have et bud på hvad problemet har været :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2008 - 21:16 #7
nej, ikke lige umiddelbart.
Avatar billede leif Seniormester
03. januar 2008 - 21:18 #8
Ikke andet end hvis du har haft genstartet eller du har haft "repareret" netværket enten via Windows Reparer knap eller med en release og renew af IP
Avatar billede akerman Praktikant
03. januar 2008 - 21:25 #9
ser ikke ud til jeg kan give point.. kan kun kommentere/svare :s
Avatar billede leif Seniormester
03. januar 2008 - 23:06 #10
Det er fordi du så kan anmoden den/de personer som du mener skal have point, så vil de ligge et svar som kan accepteres
Avatar billede riversen Nybegynder
04. januar 2008 - 07:15 #11
bare tag pointene selv.. .hvis ingen har svaret er det fordi de ikke vil have point