Avatar billede gnimmelf123 Nybegynder
03. januar 2008 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

valg af grafikkort og kompabilitet med bundkort

Hej med jer.
Jeg og min søn spiller lidt counter strike, på win xp sp2 2,4 ghz processer 1000mb ram. med dette grafikkort:
Grafikkort  NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (128 MB)
spillet hakker noget især når vi er mange med og der er tryk på.
Internet forbindelsen er 4 mb down og 386 up ifølge tdc test.
Efter vore bedste skøn er det grafikkortet der halter lidt. og derfor:
ved køb af grafikkort, hvor stor skal det så være og hvordan ved man om det er kompatibelt med bundkort?
med venlig hilsen Flemming
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2008 - 14:39 #1
Hvad må det koste? hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2008 - 14:42 #2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260630
Her er en billig mulighed, ingen blæser larmer ikke.
Avatar billede gnimmelf123 Nybegynder
04. januar 2008 - 11:14 #4
ja hej med dig
Jeg havde regnget med en 5-600 kr.
strømforsyning? det ved jeg sørme ikke lige, men er det sådan noget man skal ligge mærke til for, at de passer sammen. og hvor kan man se hvor stor strømforsyningen er?
jeg har lavet denne test af motherboard everst home edition, hvis det hjælper noget:
Motherboard:
  CPU Type  Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133)
  Motherboard Navn  DFI NB78-BC/BL/HC/HL (6 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio)
  Motherboard Chipset  Intel Brookdale i845PE
  System Hukommelse  1024 MB (DDR SDRAM)
  BIOS Type  Award (09/12/02)
  Kommunikations Port  Kommunikationsport (COM1)
  Kommunikations Port  Kommunikationsport (COM2)
  Kommunikations Port  ECP-printerport (LPT1)
er du forøvrigt enig i, at det er grafikkortet der for spillet til at hakke?
mvh Flemming
Avatar billede thaug Nybegynder
04. januar 2008 - 13:23 #5
Det er helt sikkert grafikkortet der skal skiftes.

silbidor's første forslag er ikke dårligt til den prisklasse i ønsker. Du skal dog være opmærksom på, at det kræver rimelig luftgennemstrømning i nærheden af kortet - f.eks. hvis kortet installeres i nærheden af en blæser. Alternativt bør du vælge et andet 7600GS kort hvor der er en aktiv blæser.

Når dit bundkort kræver et AGP kort, skal du nok bruge en Molex-forbindelse til grafikkortet. Det er et af de stik der bl.a. forbindes til harddiske. Du skal således have et ledigt stik der kan nå hen til bagenden af grafikkortet. Alternativt skal du have et grafikkort med mindre strømforbrug, men så ryger noget af fordelen jo.

Jeg mener ikke, at et 7600GS kort bruger væsentligt mere strøm end Ti4200, så strømforsyningen burde være kraftig nok.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. januar 2008 - 08:16 #6
Har selv asus 7600gs uden blæser ingen problem med køling, det strømstik der skal bruges kan der købes en adabter, eller som jeg gjore, tager det fra en gammel strømforsyning med ledninger der er lange nok og montere det med 4 strømtyve til kablet til dit CD /DVD drev.
Avatar billede gnimmelf123 Nybegynder
06. februar 2008 - 09:04 #7
hej med jer og undskyld jeg glemte at vende tilbage.
har ikke handlet endnu men vil gerne dele pointene imellem jer for jeres gode råd,, så thaug, du kan da lige ligge et svar. tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2008 - 13:33 #8
ok
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2008 - 07:59 #9
Avatar billede gnimmelf123 Nybegynder
19. marts 2008 - 14:57 #10
ups ja undskyld..