Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2008 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt hardware

Hej Eksperter - og godt nytår!

Jeg skal have lidt nyt hardware, men skal ikke have den helt store pengepung frem. Jeg har kigget lidt på shg.dk og sammensat en lille indkøbsliste, som I kan se her:

http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=A5MKDXE0YN

Mit spørgsmål er først og fremmest, om det overhovedet er dele, der passer sammen? og dernæst - hvis det er - om det ser fornuftigt ud?

Resten af delene har jeg selv og samler selv pc'en.

Mvh Michael
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. januar 2008 - 09:37 #1
hvad skal du bruge den maskine til ??
Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2008 - 10:37 #2
Ja, det tænkte jeg nok, jeg skulle have skrevet lidt om...

Den skal primært bruges til arbejde - programmere i Dreamweaver, Databasestyringsprogrammer, MS Office, Photoshop, InDesign - ikke de mest krævende programmer, men det er selvfølgelig vigtigt, at den er stabil.

Derudover gør det selvfølgelig ikke noget, hvis den kan køre et spil eller to, men det er ikke det primære...
Avatar billede thaug Nybegynder
03. januar 2008 - 11:53 #3
Lige nu får man nok bedre ydelse med Intel, men AMD er nok det bedste køb i den prisklasse du har valgt.

Jeg ville bestemt vælge en anden strømforsyning, f.eks. Antec EarthWatts. Den er noget højere kvalitet og er mere støjsvag. 380W modellen koster ca. det samme.

Du skal måske overveje om du vil have diskret grafikkort. Et ATI 2400XT er ikke specielt hurtigt, og kan alligevel kun bruges til ældre spil. Du kunne f.eks. vælge et bundkort som med 690G chipset hvor der er integreret grafik f.eks. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2105983.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. januar 2008 - 11:08 #4
thaug:

du tager over kan læse du har mere forstand på hardware end mig..
Avatar billede mike2002 Nybegynder
19. februar 2008 - 09:04 #5
Vil gerne have lukket her...

thaug du skal have tak for indspark og får point hvis du svarer....
Avatar billede mike2002 Nybegynder
28. september 2008 - 18:00 #6
lukker her