Avatar billede madeira Nybegynder
02. januar 2008 - 20:25 Der er 7 kommentarer

To windows xp, vil have slettet den ene.

Hej.

jeg har en bærbar, hvor når jeg starter computeren op, kan vælge mellem 2 windows xp'er at komme ind i. Dette skyldes der var fejl på den ene, og derfor installerede jeg endnu en. Nu vil jeg så gerne have slettet den ene, da det optager for meget plads, men er ikke sikker på hvordan jeg klare dette?
Avatar billede puttitat Nybegynder
02. januar 2008 - 20:27 #1
Kør Msconfig, derinde kan du under "BOOT.INI" fjerne den Windows XP "genvej" du ikke behøver.

Slet da derefter Windows-mappen tilhørende den overflødige installation.
Avatar billede madeira Nybegynder
02. januar 2008 - 20:38 #2
Den overflødige windows mappe, er vidst nok blevet erstattet? der er hvertfald kun 1 enkelt windows mappe. Desuden har jeg også det problem, at der i en mappe står der er en masse plads brugt, men når jeg åbner mappen, så er der næsten intet i. Kan dette være fordi jeg har opkaldt mappen med alle dokumenter, det samme på begge windows xp'ere?
Avatar billede puttitat Nybegynder
02. januar 2008 - 20:54 #3
Nej, det lyder ikke rigtigt. Dine dokumenter ligger under Documents and Settings.

En ekstra Windows-mappe vil typisk hedde ".000" til sidst.

De kan hedde hhv. \WINDOWS og \WINNT .
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. januar 2008 - 21:06 #4
gå ind i kør i startmenuen, skriv msconfig, tryk kontroller alle startstier. Burde klare den
Avatar billede madeira Nybegynder
02. januar 2008 - 22:08 #5
Puttitat: Korrekt. Var også inde i Documents and settings.. Der opretter man automatisk ved installationen en mappe, hvor ens dokumenter kommer til at ligge. Der har jeg muligvis givet den det samme navn på begge to. Der står de fylder omkring 2GB, hvilket jeg ikke kan få til at passe med hvad der ligger derinde. Samtidig når jeg kørte en virus test, fandt den alle mulige ting, der skulle ligge inde i den mappe, men hvor stien den angav, ikke passede til nogen sti der rent faktisk var i den mappe. Så kan det være at mappen ligger i den anden windows ?? Desuden er der blot en windows mappe i den windows jeg er inde i pt.

drgonzo: Når jeg skriver kontrollere startstier skriver den at alle er OK, men ændre ikke på at jeg skal slette den "gamle" windows.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. januar 2008 - 00:14 #6
Har du sat den til at vise skjulte filer og mapper under mappeindstillinger?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
03. januar 2008 - 19:34 #7
Du skal ikke skrive kontroller alle startstier,du skal bare klikke på det,det gør du ved at gå i kør skriv msconfig tryk enter klik på BOOT.INI.og der klikker du på kontroller alle startstier,så vil en eventuel ugyldig Windows boot blive slettet.