Avatar billede mrwheel Nybegynder
02. januar 2008 - 12:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Max arbejdstimer pr uge

Hej

Jeg er ansat i et skånejob hvor min ansættelse er 20 timer om ugen, det jeg ønsker er at få lavet et skema hvor jeg arbejder på en 5 dagsuge.

Jeg forestiller mig at man kan lave den således at den kan udregne for overtid også.

Men jeg vil meget gerne selv lave det men aner ikke hvilke formler man skal bruge, jeg møder som regel 8.30 og tager hjem hen ad ved en 14tiden, i forbindelse med mit arbejde har jeg 30 minutters frokost som ikke ligger fast placeret.

Jeg har set nogle designs men de passer ikke til mit behov, jeg håber at der er en venlig sjæl der er villig til at give et par råd.
Avatar billede jkrons Professor
02. januar 2008 - 12:41 #1
Prøv at kigge lidt på denen artikel. Har du så nogen spørgsmål er du velkommen til at vende tilbage.

http://www.eksperten.dk/artikler/681
Avatar billede jlemming Nybegynder
02. januar 2008 - 12:49 #2
Hvis du har en mail adresse, har jeg en næsten færdig fil, du kan kigge på
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 12:53 #3
Hej

Hvis jlemmings ikke passer dig, har jeg en komplet 2008 version, som har et ark pr uge, samt en forside.
Denne kan registrere alt fra sygdom til overtid
Avatar billede jlemming Nybegynder
02. januar 2008 - 12:58 #4
sleeper, så skal det nok være din, min har alt muligt bras indlagt
Avatar billede mrwheel Nybegynder
02. januar 2008 - 13:04 #5
@sleeper
Min e-mail adresse er henrik [snabel a] handikapinfo.dk
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 13:09 #6
her er et link

www.voga.dk/timeskema 2008.xls
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 13:11 #7
hov, linket deler sig, prøv www.voga.dk/timeskema-2008.xls
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 13:13 #8
HEj

arket er låst sådan, at opgaver, dato, planlagte timer, arbejdsgiver osv. kun kan rettes i ark "uge1"
Avatar billede mrwheel Nybegynder
02. januar 2008 - 13:23 #9
Det ser ud som det jeg efterlyser, sleeper giver du et svar så kan du få point for hjælpen. G jeg kan se at jeg skal til at øve mig noget mere i alt det som excel kan.

Så er det om jeg kan finde nogle billige bøger der kan hjælpe mig mere ind i Excel.
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 13:29 #10
Hej

Ja det er impornerende hvad excel kan.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 12:23 #11
En start kunne være her: http://www.genvejstasten.dk/genvejstaster.asp?shortcut=Microsoft%20Excel

Ja, Elektroniske regneark har imponeret siden Lotus 1.2.3 i 1982.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 13:02 #12
Denne regner klokkeslet om til decimaltimer.

F.eks. C13 = mødetid og D13 = fyraften.

=VÆRDI(TIME(D13-C13) & "," & MINUT(D13-C13)*100/60)

Du kan så selv rode lidt med at trække den halve times pause fra i koden.
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 13:21 #13
justrace-> En lidt omstændelig metode, når det kan gøres med

[D13-C13)/24 :-)
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 13:31 #14
Hvad får du som resultat hvis du møder 7:45 og går hjem 14:50?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
05. januar 2008 - 14:03 #15
sleeper:

kunne man ikke få en lille forklaring af hvordan det er ment at bruge dit regne ark
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 14:06 #16
justrace- > 7,083333333 hvilket svarer præcis til 7 timer og 5 minutter omregnet til decimal. Din formel giver derimid fejl #VÆRDI! Og fjerner man VÆRDI() fra formlen giver den 7,8,33333333333333. Læg mærke til de to kommaer som opstår fordi MINUT(D13-C13)*100/60 i sigf selv giver et decimaltal.
Avatar billede mrwheel Nybegynder
05. januar 2008 - 14:43 #17
@justrace
Genvejstasterne har jeg styr på men nu er det mere brugen af formler osv. jeg gerne ville have mere styr på.
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2008 - 14:54 #18
Du kan finde nogle hæfter her. Godt nok til bedagede versioner af Excel, men funktionerne, der beskrives findes stadig:

http://www.knowware.dk/download/multi_download.htm