Avatar billede snifx Nybegynder
01. januar 2008 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ATAPI DVD driver

Jeg har en maskine, der kører Vista Business. Nu dur min DVD drev pludselig ikke længere. Jeg brændte ellers en DVD i går, og har akut behov for at brænde nogle DVD'er i morgen. Jeg har installeret PowerISO for nylig, men kan ikke forstå hvis det program kan ændre noget for mit DVD-drev...?!

I min "Device Manager" er der udråbstegn ud for DVD/CD-ROM drives --> ATAPI DVD A DH20A3P SCSI CdRom Device.

Hvordan får jeg mit DVD drev til at kunne læse og brænde igen?

På forhånd tak!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. januar 2008 - 23:06 #1
jeg ville prøve det på en anden pc, og virker det heller ikke der, så er det kaput.!
-
Er der noget i drevet.?
Men ellers prøv at slette i enhedshåndtering..genstart.
checke kabler m.m..

Men jeg tror det du refere til er poweriso´s virtuelle drev.
Ellers prøv at fjern poweriso igen, el fjern det virtuelle drev..(hvis man kan det..??)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2008 - 23:17 #2
Eller prøv denne:
Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

restart.
Avatar billede snifx Nybegynder
02. januar 2008 - 11:35 #3
Nu har jeg prøvet at "uninstalle" mit DVD-drev og genstarte. Men Vista fandt ikke drevet - eller dvs. det var status quo, da enhedhåndtering igen vista udråbstegn ud for DVD/CD-ROM drives som før.

Jeg tror derfor godt computeren reelt kan "se" drevet - det fungerer bare ikke, og dukker ikke op i f.eks. "Computer", hvor man har en oversigt over alle drev.

Når jeg sætter en disk i spinner drevet også op, men begynder ikke at læse fra disken.

@jasveg: hvad skulle den regedit-kommando, du foreslår, gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2008 - 12:44 #4
I den omtalte streng i reg. basen kan windows selv finde på at skrive
Upperfilters eller Lowerfilters. Sker det, fungere CD/DVD drevet ikke længere.
Avatar billede snifx Nybegynder
02. januar 2008 - 12:57 #5
@jasveg: Det løste mit problem! Tusinde tak. Hvordan er det man tildeler point her på eksperten?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2008 - 13:19 #6
Det var da glædeligt. Jeg lægger et svar. Så behøver du blot, at
markere mit navn, og trykke på accepter.
Avatar billede snifx Nybegynder
02. januar 2008 - 13:25 #7
Arg.... Hvor sidder accepter-knappen?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2008 - 14:43 #8
Undskyld! Det er mig, som kvajede mig. Sendte en kommentar i stedet for et svar.
Avatar billede snifx Nybegynder
02. januar 2008 - 15:56 #9
Tadaaa. Og tak for hjælpen endnu en gang!