Avatar billede cbotved Nybegynder
01. januar 2008 - 13:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hotmail tror jeg sender spam

Hejsa

Jeg har en webbutik som nu har været igang i små 4 år. Dermed har vi efterhånden sendt en hel del ordrebekræftelser og fakturaer ud.

Allle disse e-mails ligner hinanden til forveksling da det jo kun er meget få oplysninger som pris osv som er foskellig.

Derfor går jeg ud fra at Hotmail har valgt at sige at alt hvad der kommer fra *@xxxxxxxxxxxxxxx.xx er spam.

Der findes vel næppe noget man kan skrive i mailen, for at få hotmail væk fra det igen, eller? -for så ville alle spammere jo bare også gøre det...
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2008 - 13:19 #1
Kommer du i spam folderen eller?
Avatar billede cbotved Nybegynder
01. januar 2008 - 13:34 #2
jeps
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2008 - 13:40 #3
Har du prøvet at sende en alm. mail uden andet end eks. test for at se om det er billeder eller andet indhold der gør det
Avatar billede cbotved Nybegynder
01. januar 2008 - 13:56 #4
Nej, det er ikke prøvet endnu

Men min tanke var at det sikker skyldtes den ens ordlyd i alle mails...

det må vel prøves af...
-har du en hotmail?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. januar 2008 - 13:58 #5
det kan også skyldes du ikke har en .spf record for dit domæne. Mener ms har aktiveret sådan et tjek på hotmail eftersom det jo er dem selv der står bag idéen med spf record.
Avatar billede cbotved Nybegynder
01. januar 2008 - 14:00 #6
og undskyld man så spørger dumt, men hvad er .spf??
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2008 - 14:02 #7
Hvis man ikke har en spf record så kommer man nok slet ikke igennem til hotmail. Det er ligeledes krav at man skal have rDNS sat op.

Det er ikke så meget ens ordlyd, men nok indholdet af mailen der gør det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2008 - 14:03 #8
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2008 - 14:06 #9
Når en ekstern bruger sender e-mail-meddelelser til en Windows Live Hotmail-konto, vurderer SmartScreenTM-filterteknologien indholdet af meddelelserne og tildeler meddelelsen en klassificering, der er baseret på sandsynligheden for, at den pågældende meddelelse er en uønsket e-mail. Denne klassificering gemmes som en meddelelsesegenskab kaldet SCL (Spam Confidence Level) i selve meddelelsen. SCL-klassificeringen er fortsat tilknyttet meddelelsen, når den sendes til andre anti-spam-beskyttelseslag i Windows Live Hotmail.

Reglerne i Windows Live Hotmail angives til at håndtere e-mail-meddelelser med forskellige SCL-klassificeringer. Hvis en meddelelse har en SCL-klassificering, der er lavere end en bestemt grænseværdi, betragtes den som uønsket e-mail, og den slettes derefter af en regel i stedet for at blive sendt til brugerens mappe med uønsket e-mail. Hvis meddelelsen har en højere SCL-klassificering end den pågældende grænseværdi, leveres e-mailen til brugerens mappe med uønsket e-mail i stedet for indbakken.

Hvis du vil vide mere om denne teknologi, kan du besøge: http://www.microsoft.com/presspass/features/2003/nov03/11-17spamfilter.asp (På engelsk)
Avatar billede cbotved Nybegynder
20. januar 2014 - 21:35 #10
lukket