Avatar billede maijen Nybegynder
31. december 2007 - 07:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nulstilling af adgangskode

Hej.
Håber på at kunne få lidt hjælp... Da jeg er på herrens mark... Har glemt mit password og kan ikke logge på, det er WinXP Pro hvad gør jeg...
Venligst Mai ;-)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
31. december 2007 - 07:47 #1
log på som administrator og tomt password - det skulle virke medmindre du ved oprettelse/installtationen af xp har sat et password for administrator
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2007 - 08:29 #2
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2007 - 08:57 #3
http://www.ultimatebootcd.com/download.html

du kan ikke genskabe passwordet men overskrive det vha. et tool der ligger på Ultimate Boot CD. Det hedder Offline NT Password & Registry Editor og ligger under File System Tools mener jeg.
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2007 - 09:07 #4
Der findes også et program som kan gå ind og nulstille administrator passwordet, samt andre password.
Det virker på den måde at du booter op på en diskette eller CD, og derefter følger du bare vejledningerne. Man kan få det ved at klikke på linket og der en lille vejledning med. http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2007 - 09:14 #5
Ups, er det samme som riversen henviser til via ultimatebootcd - sorry
Avatar billede hcma Novice
31. december 2007 - 11:02 #6
eller:
Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f.eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.
Når man er i fejlsikret tilstand, så klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 – klik på Enter / OK

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti.
Her markere man blot den linie med ens konto/brugernavn og klikker på knappen "nulstil adgangskode"
Her bliver man bedt om at indtaste ny adgangskode og bekræftigelse af ny adgangskode - OK
OG NEJ, den spørger IKKE efter tidligre adgangskode.
Genstart maskinen normalt og log ind med din nye kode.

Hvis man så går i kontrolpanel, brugerkonti, klikker på sin egen konto.
Her kan man så klikke på linien: Fjern adganskode (hvis man vil det)
Nu bliver man bedt om det tidligre kodeord/password, for at kunne slette.

Hvis man er ene bruger på maskinen eller ikke vil bruge login osv. så kan man istedet for at ændre password udføre dette i samme boks:
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive
standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.
(gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
(og det er faktisk haverslev som har afprøvet ovennævnte måde med succes :o))))
Avatar billede maijen Nybegynder
01. januar 2008 - 06:15 #7
Hej.
Mange tak... Jeg prøver mig frem og kommer med en tilbagemelding.
På forhånd tak for den velvilje fra jer alle, man altid oplever, når man søger hjælp på site... Mange tak.
V.H. Maijen.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. januar 2008 - 12:36 #8
damn den var billig haverslev :)
Avatar billede hcma Novice
01. januar 2008 - 14:28 #9
mon ikke leif leverer dem tilbage, når maijen melder tilbage om hvilken løsning som hjalp ;o)
Avatar billede hcma Novice
01. januar 2008 - 14:28 #10
maijen >>  du melder lige tilbage, når du er kommet videre :o)
Avatar billede maijen Nybegynder
01. januar 2008 - 19:05 #11
Hej igen...
Jeg har nu prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand, men det eneste der sker er at samme log-on vindue popper op? Hele dagen idag, er så gået med at forsøge at finde min Win XP Pro cd, det er dog ikke lykkes for mig, Kom i tanke om at jeg har lånt den ud, dog har jeg ikke muligheden for her og nu at få den retur.

Jeg vil nu prøve andet der blev forslået, Jeg er som skrevet tidligere på herrens mark og en' total novice på området " at boote en cd ?" ??? (hvad betyder det)
Vil I prøve at skære forløbet ud i PAP for mig... Jeg har været forbi de links I lagde ud, men det er for mig næsten russisk...
HJÆLP... HJÆLP...
Maijen :-(
Avatar billede maijen Nybegynder
01. januar 2008 - 19:12 #12
Kan jeg uden problemer bare insta. 'Vista' på den istedet for, selv om det jo er XP Pro den er købt med... At jeg mister alt data må jeg så leve med, jeg har da heldigvis en ekstern harddisk (man bliver klogere af skade)hvorpå jeg har det vigtigste...
Avatar billede maijen Nybegynder
01. januar 2008 - 19:14 #13
I fortjente alle at få point... men kan jeg oprette et nyt spørgsmål og så derfra give jer jeres velfortjente point... ?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. januar 2008 - 19:22 #14
det behøver du ikke for min skyld.
Avatar billede hcma Novice
01. januar 2008 - 19:27 #15
"at boote på cd" betyder bare at du sætter din cd i maskinen og starter den ;o)
du skal bare lige sikre dig at startrækkefølgen i BIOS er sat til at CD starter som 1. bootdevice.
Du kan se i din manual til bundkortet hvordan du kommer ind og evt. ændrer rækkefølgen
Avatar billede hcma Novice
01. januar 2008 - 19:28 #16
ingen point til mig :o)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2008 - 19:46 #17
Bare for at blande mig i debatten, jeg mener nu ikke at min løsning nr. 1 kræver at der skal bootes fra cd
Avatar billede riversen Nybegynder
01. januar 2008 - 20:01 #18
helgec: nej, men det kræver jo, så vidt jeg kan konstatere, at han er logget på, hvilket er det problematikken handler om... han kan ikke logge på uden koden.
Avatar billede haverslev Novice
01. januar 2008 - 20:17 #19
Hmm, ved ikke lige hvorfor der blev lagt et "svar" fra min side - det beklager jeg.
Points retur her: http://www.eksperten.dk/spm/812561
Avatar billede maijen Nybegynder
02. januar 2008 - 13:29 #20
Hej...
Tak til alle, for jeres velvilje... Kunne jeg ikke bare insta. windows Xp ? selv om den er født med XP pro ?
Hvis, hvordan gør jeg så det...
HJÆLP MIG... Venligst !!!
Mai.;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 14:01 #21
http://www.helgec.dk/xp-install.html  Men jeg er ret sikker på at mit link til sletning af Password virker