Avatar billede jorael Nybegynder
30. december 2007 - 16:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows xp og webmail

Hvordan kan man sikre, at der kommer en blank e-mail formular frem ved tryk på fx NN@yahoo.dk  eller hvem man nu vil skrive til. Med andre ord skal webmail programmet åbnes ved venstreklik på en e-mail adresse. Jeg bruger windows XP og vil helst undgå at sætte outlook op. Problemet er muligvis, at XP vil starte outlook, når jeg klikke på en e-mail adresse; men kan ikke fuldføre dette, da den ikke er sat op.
Avatar billede leif Seniormester
30. december 2007 - 16:56 #1
Det kan du kun hvis Webmail udbyderen har lavet et plugin til det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2007 - 19:06 #2
nn@yahoo.dk bliver de feste steder lavet til mail link - men har du over vejet at fjerne Outlook?
Avatar billede jorael Nybegynder
31. december 2007 - 09:39 #3
Mit problem er, at uanset plugin til fx gmail eller yahoo eller brug af MS live mail, så kommer outlook på banan. Er løsningen at fjerne både outlook og express mener du? Jeg kan ikke i menuerne undertrykke og deaktivere dem effektivt?
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 12:45 #4
Outlook kommer på banen fordi at det står til at være dit Default Mail program.
Avatar billede jorael Nybegynder
01. januar 2008 - 20:26 #5
Sådan er det i min stationære PC; problemet er i min bærbare hvor jeg, på samme måde som i den stationære, har indstillingen i Internet Explorer: Funktioner --> internetinstillinger -- > Programmer --> hotmail/live mail.  MEN i den bærbare findes også i windows xp kontrolpanelet et ikon med "mail" som ikke findes i den stationære, og her står der et eller andet, der muligvis starter outlook uanset hvad. Der er også en eller anden kode i en af menuerne under "mail" der tyder på dette.
Avatar billede jorael Nybegynder
02. januar 2010 - 16:59 #6
Dette for at lukke tråden