Avatar billede rofistick Nybegynder
30. december 2007 - 12:04 Der er 15 kommentarer

Styresystem hentes ikke

Jeg skriver fordi jeg og en ven har siddet og prøvet at installere Xp på en vens bærbar, (Acer Apire 5610) som nu slet ikke virker.
Han har tidligere haft vista, men problemet ligger også i at han aldrig har haft en vista cd, men den bare har været lavet fra butikken.

- Kan man enten finde Vista filerne og brænde dem ud på en normal dvd cd?
eller
- Kan man på en måde få C: drevs partionen frem igen??

Når vi starter op skriver den:
(Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
<Windows-rod>/system32/hal.dll
Geninstaller en kopi af overstående fil.

Så vil jeg så også gerne vide om denne fil kan findes og hvordan man installerer den på en computer der ikke virker mere?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2007 - 12:10 #1
kan den heller ikke starte op i fejlsikret..?
El. på xp-cdén.?
Er i sikre på at der overhovedet findes xp-drivere til den..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2007 - 12:11 #2
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 12:26 #3
Her er driverne: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5610.html

Men hvorfor skifte til XP?
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 12:48 #4
Nu er Acer jo nogle klovne med den måde de distribuerer førstegangsinstallationsfilerne på. (nyt ord?) De ligger nemlig på C:\ og hvis eller (Jeg gjorde heller ikke) læser dokumentetionen, så står der at når maskinen er færdig med installationen skal man lave et image.

Det nemmeste er at kontakte Acer og bede om den CD der egentlig burde følge med.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2007 - 12:56 #5
se i manualen, om der ikke en skjult partition, til at genskabe driver og styrersystem.
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 12:58 #6
Det troede jeg også, men så flinke er Acer ikke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2007 - 13:25 #7
lidt respons, ville være fint..O)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. december 2007 - 17:13 #8
Jeg har selv en Acer Aspire 5610. Den er født med en skjult partition med Vista. Derudover har den Acer eRecovery Management, hvor jeg kan reinstallere Vista mv. fra. Det er også her, jeg har lavet backup og brændt DVD'er med "factory default" mv.
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 17:28 #9
Hej fr. word-hajen, jeg har to 9412'ere, men kan ikke hitte helt ud af hvordan proceduren er. Den passer vel også meget godt her?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. december 2007 - 17:50 #10
#justrace -> Hvad er du i tvivl om?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 17:56 #11
Du kan starte din recovery partition ved at taste "Alt + F10"
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. januar 2008 - 17:56 #12
Brug af D2d Recovery:
(Denne funktion fylder 10 GB i en skjult partition på harddisken).

Denne gendannelsesproces hjælper dig ned at gendanne C-drevet med de oprindelige programmer, som var installeret , da du købte din notebookcomputer.
Følg nedenstående fremgangsmåde for at genopbygge C-drevet.
(C-drevet omformateres, og alle data slettes). Så opret siggerhedskopi af alle datafiler, før du vælger denne mulighed.

Bemærk: Tryk på<F2> under POST for at starte BIOS-programmet.

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1.  Kontroller, om Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2.  Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.
3.  Afslut BIOS-programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarte.

Sådan starter du gendannelsesprocessen:
1.  Genstart systemet.
2.  Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang gendannelsesprocessen.
3.  Oplysninger om Systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2008 - 18:13 #13
Alt + F10 virker nu ikke altid, hvis det sker kan du gøre følgende - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html ) herefter kører du programmet www.helgec.dk/gparted.html nu kan du se din recovery partition - højreklik på partitionen - vælg menuen "Manage flags" sæt flueben i feltet "boot" genstart computeren og nu starter du op på recovery
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2008 - 08:30 #14
Noget nyt i sagen??
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 20:33 #15
Hvad med lidt respons??