Avatar billede lunde78 Nybegynder
28. december 2007 - 23:01 Der er 2 kommentarer

Kassekladde genåbning i Summa

Har lige gennemført et årsregnskab i Summa Summarum og for at få nogle tal frem i "Overblik" var det nødvendigt at trykke "Bogfør" F7.
Der mangler imidlertid 2 poster i kassekladden for 2007 og jeg fandt også en fejl som skal rette i kassekladden.

Men! når man trykker bogfør låser den kassekladen for hele den periode der er bogført?!?!?!
Kan det passe og er der ikke et sted man kan låse den op igen?
Avatar billede b_hansen Novice
29. december 2007 - 08:07 #1
Hvilken udgave af Summa har du?

Du kan eventuelt gå ind i Egenskaber og her kigge på fanebladet Postering. Her er angivet, fra hvilken dato posteringer skal spærres. Den kan du rette.

Egenskaber finder du under menupunktet Filer
Avatar billede lunde78 Nybegynder
29. december 2007 - 12:55 #2
Jeg har privatudgaven version 2.9.3

Der står allerede: Spær posteringer før 01.01.2007 så det er sådan ser godt nok da alle posteringer i kassekladden er fra 2007.
Jeg har efterfølgende fundet ud af at det skal være sådan at kassekladden låser sig og at rettelser af skrivefejl skal laves som nye poster i den åbne del af kassekladden - altså de 3 dage der er tilbage i regnskabsåret.