Avatar billede mtychsen Praktikant
28. december 2007 - 20:24 Der er 4 kommentarer

Digital Signatur på Mac (OS X Leopard) virker ikke på skat.dk

Hej,

Jeg har en MacBook Pro med OS X Leopard og Firefox 2.0.

Jeg har fulgt denne vejledning (hvor man importerer pkcs12-filen i firefox manuelt): http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur, da den officielle metode beskrevet af TDC ikke virker for mig.

Det er herved lykkedes mig at logge på e-boks og Telmore.dk via digital signatur uden problemer.

Men når det kommer til at skulle logge på skat.dk (tastselv borger), så lader det sig ikke gøre. Firefox starter fint java-appletten op, men finder ikke automatisk stien til signaturen. Så jeg må browse manuelt til min backup-pkcs12-fil (ved ikke, hvor Firefox gemmer original-importen). Efter jeg har peget på stien til filen, og trykker "OK", så beder den om koden. Kanon... men: ligegyldigt hvor mange gange jeg skriver den korrekte kode (eller en forkert for den sags skyld), så forsvinder kode-dialogboksen kun i et splitsekund, og komme så frem tom igen.

Der må altså være en eller anden konflikt mellem java og firefox og digital signatur på OS X Leopard.

Nogen hjælp????
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
11. marts 2008 - 18:09 #1
Jeg har PRÆCIS samme problem, og jeg vil give alle mine point til den der kommer med løsningen! Føler jeg har prøvet stort set alt.
Avatar billede mtychsen Praktikant
11. marts 2008 - 18:26 #2
Jeg "overlever" pt. ved at skrive koden oppe i google-søgefeltet i FF. Når den er skrevet (og alle forøvrigt kan læse den, hvis de ser mig over skulderen), kopierer jeg den via clipbordet over i login-boksen... nu virker det!

Et lille abegreb... der virker. Men er sikkerhedsmæssigt meget uhensigtsmæssigt!!!
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
11. marts 2008 - 18:53 #3
Tak for tippet. Det virker også når jeg gør det sådan. Indtil videre har jeg brugt vmware (installeret winXP) så jeg kan køre IE i OSX.

Nu er jeg i praktik i TDC, så jeg vil prøve at finde ud af, om nogen har en løsning på problemet.
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
03. juli 2008 - 10:53 #4
er lige faldet over jeres snake, som nu er lidt gamle. Men hvis i ikke har fundet ud af hvordan man kommer på skat i nu, kan jeg oplyse jer om at grunden til at i ikke kommer ind er at i trykker på Enter knappen på jeres kyeboard i stedt for at trykke på OK knappen med jeres mus. Hvis i gøre det på den sidste måde kommer i ind med det sammen. Jeg arbejder for tdc digital signatur.