Avatar billede kunzen Nybegynder
28. december 2007 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gammelt sportsklip

Jeg er på jagt efter et sportsklip der brændte sig fast i hovedet på mig da jeg så det i tidernes morgen.

Det drejer sig om en kvindelig løber (maraton, muligvis kapgang) der er så dehydreret at hun på den sidste rundstrækning inde på et stadion må gå rundt og ja, kæmpe en desperat kamp for ikke at vælte og dejse om.

Jeg kan overhovedet ikke huske i hvilken forbindelse jeg har set det men mener det er muligvis er OL. Og selvfølgelig kan jeg ikke huske hvad år.

Det klip viser med al tydelighed hvad det vil sige at ville gennemføre det man har sat sig for, så jeg håber nogen kan hjælpe mig til at huske hvem løberen var, hvornår det fandt sted og om man muligvis kunne finde et videpklip med det et eller andet sted.....
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 11:50 #1
klippet lyder bekendt. Prøv diverse video sider som youtube, break, ifilm, metacafe osv osv, prøv med forskellige søgeord/sætninger
Avatar billede fromsej Praktikant
28. december 2007 - 11:55 #2
Jeg var sikker på at det var OL 1976, kvindemarathon, men det kom først på OL programmet i 1984, løberen var fra Schweitz er jeg meget sikker på, og jeg kan godt huske hvordan hun så ud, det mest sindssyge var at hun ikke blev stoppet, hun var ikke langt fra at dø af det.
Jagten fortsætter.*S*
28. december 2007 - 12:03 #3
Det var den schweiziske løber Gabrielle Andersen-Schiess ved OL i Los Angeles i 1984.

En katastrofe for sporten at ingen officials greb ind og stoppede hende før hun kom ind på stadion.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. december 2007 - 12:04 #4
Bingo:
http://www.marathonguide.com/history/olympicmarathons/chapter26.cfm
>> The most dramatic finish of the race was not Benoit's impressive victory, but the finish of Swiss competitor Gabriele Andersen-Scheiss, who entered the stadium fifteen minutes later suffering from heat exhaustion. <<

Det var 1984 i Los Angeles.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. december 2007 - 12:05 #5
Undskyld Erikjuul, jeg glemte at opdatere.
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. december 2007 - 12:28 #6
I er satme for rå. Det er lige præcis hende jeg ledte efter.......
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. december 2007 - 12:28 #7
Det er vel næsten erikjuul der fortjener pointene. Send lige et svar, mester.
28. december 2007 - 12:56 #8
Du får et svar!