Avatar billede rex Nybegynder
09. maj 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer

Windows 98

Jeg får en meddelse når jeg sætter nogle gl cd er i drevet "ikke gyltig win 32 program " hvad kan jeg gøre
Avatar billede tfnm Nybegynder
09. maj 1999 - 12:35 #1
Hvad mener du med gl cd? En cd med Windows 3.1x programmer eller hvad?
Avatar billede bkp Nybegynder
09. maj 1999 - 12:44 #2
Enten er det fordi at programmet ikke kan køre på dit Win 98 platform, eller også er CD'en beskadieget!
Hvis det er en brændt CD, er den nok af en dårlig kvalitet, (hvis dette er tilfældet er der sjældent noget at gøre, hvis det ikke er dit CD drev der er af ringe kvalitet {det ser man alt for tit})
Det kan også være fordi CD'en er ridset, jeg havde engang en ridset CD som jeg ikke kunne bruge, men jeg tog noget silikonespray (til at impregnere sko med), og gav den en tur en 5 gange med den og polerede den med en BLØD klud som ikke fnuggede, og vupti den var som ny. Prøv det!
Avatar billede thoeger Nybegynder
09. maj 1999 - 12:52 #3
Kan du læse filerne hvis du går ind i stifinder eller er det først når du prøver at installerer et program
Avatar billede mix Nybegynder
24. maj 1999 - 15:15 #4
Oki..
Jeg har selv haft samme problem med nogle cder der normalt virker i win95.
grunden til dette problem er at din Win98 ikke har så meget DOS i sig.
Men mange gange kan problemt dog løses ved at gå ind på din windows98 cd-rom og finde dem, der ligger nemlig mange af de gamle dos commandor.. du skal bare søger efter *.com på din windows cd-rom og kopier dem til C:\windows\command\.
Avatar billede zoy Nybegynder
24. maj 1999 - 15:51 #5
Jeg har haft fået en ligende meddelse
hvor den siger "Runtime error 200"
hvad er der galt min pc er en celeron 333 men jeg kender flere der har det prob men den har kun gjort det på P2 maskiner ikke på gamle Pentium maskiner.??? HJÆLP
Avatar billede lt Nybegynder
24. maj 1999 - 21:18 #6
Virker det hvis du starter op i dos ????
Mht. runtime error 200, er det fordi programmet er skrevet i Turbo Pascal og når du kommer over ca. 300 MHZ, kan programmet ikke følge med (timeren) den eneste løsning er at købe en langsommere maskine eller få omkompileret programmet med den nyeste version af Pascal.
Avatar billede zoy Nybegynder
24. maj 1999 - 23:21 #7
okay..
Avatar billede timbreuning Nybegynder
31. juli 1999 - 00:50 #8
LØSNINGEN: hent programmet SLOWDOWN på nettet. Med det kørende i baggrunden undgår man Runtime error 200.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. september 1999 - 14:37 #9
rex,

Problemet opstår fordi programmet er skrevet til win32s standarden som var en overbygning til windows 3.1(3.1/3.11/3.1wfw/3.11wfw)

Win32s var kompatibel med NT 3 og windows 3.x, og skulle installeres som en upgrade. Hvis programmet var skrevet til den sidste version af win32s, så skulle det også køre på win9X(f.eks. Shadow of the emperor)
Avatar billede tbrf Nybegynder
11. oktober 1999 - 19:24 #10
har du prøvet programmet Mkcompat?
ligger i system mappen under windows.