Avatar billede goce Nybegynder
27. december 2007 - 15:55 Der er 7 kommentarer

Access på mac

Hej.

Er der nogen her der kender en mulighed for at åbne Access-databaser på en MacBook?

Mvh. Goce
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2007 - 16:08 #1
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2007 - 16:10 #2
If you just want to get at the data then using soem ODBC software should work.
http://www.macupdate.com/info.php/id/20360
Avatar billede goce Nybegynder
27. december 2007 - 16:52 #3
Ok, men her skal man så logge på databasen mens den ligger på serveren eller hvad? Og kan man så redigere det nogenlunde ligesom man kan i Access på Windows?
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2007 - 17:12 #4
There was no mention of a server in your question, dotn you want to open Access one MAC?
As the first link indicates, I doubt that you can open an Access database and edit the forms reports etc. but if you just want access to the tables (data) then look at the second link.
Avatar billede goce Nybegynder
27. december 2007 - 23:37 #5
Altså det når jeg prøver at installere den driver du gav link til først, så skal den bruge info om DNS - det jeg søger er bare en mulighed for at redigere access filer når de er hentet ned på min computer (min macbook)
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2007 - 09:21 #6
"..det jeg søger er bare en mulighed for at redigere access filer..."
So you do want to edit forms and reports? If that is the case I dont think you can.
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2007 - 09:32 #7
I know nothing about Mac's, the information here is found on the internet. Normally when you use ODBC it is necessary to make an ODBC data source (DSN)and I would think this also required on a Mac, but I cant help you with that.

Can you tell me if you want to edit the forms and reports also?