Avatar billede massgl Nybegynder
27. december 2007 - 00:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Video i iMovie

Er lidt rasende...

Har købt en sort macbook. Vil importere film fra min samsung camcorder til iMovie til redigering som mac'en er pis god til. :( Men kan overhovedet ikke få lov til at importere noget som helst i det lorteprogram. Har installeret iLife 08 og en masse film codec's.

Er evigt taknemmelig for løsning

Mvh
Avatar billede massgl Nybegynder
27. december 2007 - 00:21 #1
Ikke engang WMV kan imorteres
Avatar billede egonspock Seniormester
27. december 2007 - 01:49 #2
Nu kender jeg intet til Samsungs videokameraer og du nævner end ikke modellen, så det kan være lidt af et gættearbejde at hjælpe. Men mon ikke det handler om at den optager i Muxed mpeg2-format. På grund af licensrettigheder kræver det en betalt pluging fra Apple og et par gratis programmer til at få ind i iMovie. Se her:
http://www.squidoo.com/VideoOnMac

Microsofts WMV-format har samme problem og kræver at det bliver oversat af en plugin som f. eks. flip4mac, som kan fås herfra:
http://www.flip4mac.com/