Avatar billede coolmon Nybegynder
24. december 2007 - 10:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MX + Exchange

Hej,

Jeg håber en eller anden kan hjælpe en nybegynder som mig med min DNS opsætning:-)
Jeg har kigget i de forskelige indlæg og har da også fundet mange ting som har hjulpet mig.

Jeg har købt et domæne og installeret en Exchange Server, som virker fortrinligt til at sende/modtage mails internt. Jeg kan også sende mails - men altså ikke modtage dem ude fra:-(
Har en ADSL forbindelse hos TDC hvor port 25 er lukket.

Har opsat følgende her på gratisdns.dk

A (Navn -> IP adresse)
wizlord.dk -> 87.56.29.164 TTL 43200
mail.wizlord.dk -> 87.56.29.164 TTL 43200

MX (@Vært -> A record mailserver)
wizlord.dk -> mail.wizlord.dk 10
wizlord.dk -> mxbackup.gratisdns.dk 20

Det burde vel være rigtig nok?

http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx?domain=wizlord.dk&detailed=1
Her får jeg følgende fejl...

Domain wizlord.dk has 2 mail-servers.
  Checking mail server (PRI=10) wizlord.dk [87.56.29.164]
  Error connecting to mail server wizlord.dk [87.56.29.164] port 25 : timed out waiting for connection
  Checking mail server (PRI=20) mxbackup.gratisdns.dk [149.6.48.250]
  Mail server mxbackup.gratisdns.dk[149.6.48.250] answers on port 25
  <<< 220 parismailgw.gratisdns.dk ESMTP Postfix
  >>> HELO www.checkdns.net
  <<< 250 parismailgw.gratisdns.dk
  >>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com>
  <<< 250 2.1.0 Ok
  >>> RCPT TO: <postmaster@wizlord.dk>
  <<< 250 2.1.5 Ok
  >>> QUIT
  Mail server mxbackup.gratisdns.dk [149.6.48.250] accepts mail for wizlord.dk
  Some of your MX do not work properly

Som I nok kan forstå, er jeg ikke det store orakel til DNS udtryk, men jeg blot fulgt guiden i blinde. Min ISP er Tele2 og jeg har kun 1 offentlig IP adresse, som jeg benytter.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Thomas
Avatar billede coolmon Nybegynder
24. december 2007 - 10:44 #1
Det skal dog lige nævnes at jeg har en Zywall 2 hvor port 25 er åben. hvis det kan hjælpe.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. december 2007 - 10:50 #2
Du skriver du har en ADSL hos TDC hvor port 25 er lukket. Så skriver du, at din ISP er Tele2... og så igen at port 25 er åben i din router... jeg er forvirret.

Uanset hvad så dutter det ikke, hvis ikke du kan kommunikere på port 25 med mindre du kan fortælle mxbackup hos gratisdns er lige netop til dig skal kommunikation foregå på en anden port.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. december 2007 - 10:51 #3
i det tilfælde kan du så udelade en mx til din offentlige IP
Avatar billede coolmon Nybegynder
24. december 2007 - 11:13 #4
He He jeg undskylder mange gange for min forvirende information.
Nej der skulle ikke have stået Tele2 det var min gamle udbyder.

Men ja jeg mener at TDC har lukket for port 25 for os private folk :)
Ville bare lige nævne at port 25 er åben i min egen router. hvis det kunne hjælpe nogen :)

Jeg tror ikke men kan få gratis DNS til at ændre mxbackup.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 13:52 #5
min exchange server kører fint med port 25 åben, selvom jeg har tdc.
smtp addressen er 195.41.46.251

Ønsker du at bruge asmtp: 195.41.46.252
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 13:53 #6
Avatar billede riversen Nybegynder
25. december 2007 - 08:20 #7
du kan bede tdc om at fjerne dit filter. Du skal dog nok betale for det, når det ikke er gjort ved bestilling af linien.
Avatar billede coolmon Nybegynder
25. december 2007 - 09:01 #8
Har snakket med TDC om det med filter og port 25 de ved intet om noget som helst.
Fik afvide at det ikke kan fjernes på deres private linie men kun på deres PRO.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. december 2007 - 09:55 #9
selvfølgelig kan de det, det er mere et spørgsmål om de vil :).
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2007 - 21:12 #10
så vidt jeg ved har tdc åben for port 25 hvis du har tdc som udbyder, det skulle således kun være "eksternt" at der er lukket for port 25.

om det passer kan jeg ikke skaffe beviser for, men jeg har sidste år (feb) fået min exchange 2003 server til at virke med port 25.

smarthost [195.41.46.251]
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
26. december 2007 - 21:57 #11
Hejsa, denne her er forkert: wizlord.dk -> mxbackup.gratisdns.dk 20

Den skal se sådan her ud: backup-mx.post.tele.dk så kan du også modtage mails :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
27. december 2007 - 07:26 #12
henrik: det er rigtig nok at nogle af deres linie er der portfiltrering på, men tror ikke de selv har 100% styr på det alle steder.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. december 2007 - 07:27 #13
lundorff: hvis det er forkert hvorfor siger testen så det her:

Mail server mxbackup.gratisdns.dk [149.6.48.250] accepts mail for wizlord.dk
  Some of your MX do not work properly
Avatar billede coolmon Nybegynder
20. januar 2008 - 11:25 #14
Ja nu har jeg brugt en frygtelig masse dage på at finde ud af alt dette her,

Har ringet til TDC, spurgte efter om jeg kunne få åbnet for port 25 og det kunne jeg nemt, men han skulle lige tjekke om jeg havde fast IP og alt så fint ud.

dagen efter ringede jeg igen og spurgte for kunne se der stadig var lukket.
så fik jeg beskeden at jeg ikke havde fast ip derfor kunne port 25 ikke være åben.
selvom jeg har betalt for det de sidste 3 År.

Nåhh men der vil gå 6 timer inden jeg havde min nye faste IP såhh jeg ventede 12 for at være sikker, men næhh havde godt nok fået ny IP, men ikke port 25 så jeg ringede igen og fik afvide at min faste ip vil blive taget ned og har så fået 4 dynamiske IP,
Nåhh men kan i så se at få det lavet om :) så jeg har en fast IP og ingen dynamiske og gerne port 25 åben inden for 3 timer. det kunne de så ikke men 6 timer, okey jeg ventede så spændt og næste morgen havde jeg slet ingen internet :)

Jammen så ringede jeg ind igen, og vi fik det løst nogen havde glemt at proppe et stik i ude på centralen :)

Såhh en gang i Januar havde jeg port 25 åben og det hele kørte så fik jeg en regning.

12 x 199 Kr. for det koster åbenbart 199 kr. når men ringer til TDC hvis men har bredbånd city LOL

Men det virker også på en privat linie med port 25 Åben så du kan have din egen mail server uden at skulle bøvle med MX record alt for meget.

Der skal selvfølgelig sættes en MX op for det domæne du ønsker at bruge.
Avatar billede coolmon Nybegynder
20. januar 2008 - 11:29 #15
Det er godt TDC selv ved hvad de snakker om :)
Avatar billede riversen Nybegynder
20. januar 2008 - 12:15 #16
flot TDC... du betaler forhåbentlig da ikke de 12 x 199
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 12:47 #17
Du burde kræve en betaling for "undervisning".....  Når man opfører sig så dumt, så kan man ikke undgå at lære noget....  Men igen, det er jo TDC.