Avatar billede bamville Nybegynder
23. december 2007 - 02:07 Der er 12 kommentarer

PC Til indspildning i nyopstartet studie, kig venligst!

Hej! Skal til at bygge en pc til indspilding, som kan trække flere kanaler, som fx Trommer.
har selv et lydkort ST Audio DSP 2000

Har følgende hardware i forvejen.
ny Strømforsyning
Skærm
Mus/tastatur
Grafikkort

dvs jeg skal bruge

Bundkort
CPU
Ram
harddisk
Case

hvad ville være det bedste til prisen? Max 2500kr!

Tusind tak
Avatar billede bamville Nybegynder
23. december 2007 - 03:16 #1
Er der slet ikke nogen der har styr på Audio Optimiseret PC ???
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 14:11 #2
du faar ikke meget lyd til 2500 kr... eller computer.... men http://fcomputer.dk/

http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submenu=&menuid=408&sublink=&mshow=&linkid=408&specialsys=252

Det er nok det nemmeste for dig...!!
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 14:16 #3
det ville nok vaere klogt og invistere i en ekstern Harddisk... eller en Intern harddisk saa du faar noget mere plads efter som at lydindspilning godt kan komme til og fylde...

du kan jo oxo bare tilpasse computeren paa fcomputer.dk saa du faar noget mere plads...
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 15:40 #4
ordentlig audio indspilning og redigering kan hurtigt æde noget kraft.

Quad core CPU, 4gb ram, raid diske er den optimale løsning, men det koster ikke 2500
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 16:18 #5
doktoren har talt... og jeg vil give ham ret...!!
Avatar billede bamville Nybegynder
23. december 2007 - 16:34 #6
hehe, jeg har ikke et kæmpe lydstudio i hollywood ?? :b, det er meget enkelt, skal ikke købe en ny pc, skal bare ha, bundkort, cpu, ram, harddisk, og et case (:

ikke noget vildt, med så det vil kunne trække 8 spor ind ad gangen.

Så ville det være fedt hvis i kendte noget hardware, som vil kunne klare opgaven (:
Avatar billede bamville Nybegynder
23. december 2007 - 16:40 #7
bundkort cirka 500, cpu cirka 1000, ram, cirka 600, harddisk cirka 500, case.. ja det skal jo bare været noget der virker.

Det er sådan jeg mener, det bliver cirka 3000.

Det skal ikke være det dyreste, men måske en lille E6750 med 2gb 800mhz Corsair ram osv
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 16:48 #9
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 16:50 #10
doktoren har talt, ha ha.. God jul drenge og piger :)
Avatar billede bamville Nybegynder
23. december 2007 - 16:54 #11
Tusind tak skal du have Drgonzo! :b , det var lige præcis hvad jeg mente ! :D

God Jul! :D

Bliver bestilt snart. (:
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 19:43 #12
husk at lukke spørgsmålet