Avatar billede mortenjeppesen Nybegynder
13. juni 2001 - 12:26 Der er 11 kommentarer

Hvad er en proxyserver?

Nu har jeg fået købt det rigtige netkort  til min laptop. Den er blevet forbundet via et kabel til en router, så jeg skulle være på nettet døgnet rundt med en hurtig hastighed. Men det virker ikke! Når jeg skal lave opsætningen under internetforbindelser, udfylder jeg alle ip adresser som worldonline har sendt med, men når jeg vil logge på og udfylde de sidste småting beder den om navnet på min proxyserver. Hvad er det?
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 12:28 #1
Du skal bare køre uden proxy
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 12:29 #2
Du skal formodentlig sætte din TCP/IP protokol til DHCP, så den modtager en ip fra routeren
Avatar billede mortenjeppesen Nybegynder
13. juni 2001 - 12:33 #3
Den giver mig ikke en mulighed for at køre uden proxy. Jeg skal indtaste det for at komme videre.
Avatar billede francke Nybegynder
13. juni 2001 - 12:38 #4
funktioner/internetindstillinger/forbinbelse/laninstillinger se om der er flueben ved \"brug proxy\"
Avatar billede twm Nybegynder
13. juni 2001 - 12:42 #5
du skal ikke lave noget opsætning af din browser, så hvis du får en ip burde du kunne surfe.
Prøv at gå ud i en dos promt og skriv ipconfig /all og kopier det herind
Avatar billede handmade Nybegynder
13. juni 2001 - 12:46 #6
(proxy.worldonline.dk port:8080)
Avatar billede francke Nybegynder
13. juni 2001 - 13:47 #7
Hos mig er div. W.O porte 80
Avatar billede f_rollo Nybegynder
13. juni 2001 - 14:02 #8
World Online har sikkert en hjælpe/support linie hvor de hjælper med begynderproblemer (har alle de andre ADSL udbydere i hvertfald)
Prøv at ringe til den

-Rollo
Avatar billede f_rollo Nybegynder
13. juni 2001 - 14:06 #9
I følge deres hjemmeside kan du ringe til deres supportafdeling på tlf 38147010
Avatar billede handmade Nybegynder
13. juni 2001 - 14:21 #10
Oplysningerne er fra WOL\'s online support side med tekniske oplysninger.
Bruger den ikke selv, men den virker...
Avatar billede selene Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:46 #11
Din proxyserver er det sammen som  det sidste i din mail adresse. her er Eks.
123@456.dk der vil proxyserver hedde 456.dk (uden www)