Avatar billede jornp Nybegynder
20. december 2007 - 23:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til HVIS kode.

Jeg er ved at lave en HVIS kode med datoer, altså hvis der står "LARS" i celle A1 skal den tage celle D50, og i celle D50 står der så en dato.

Men jeg kan jo kun skrive 7 HVISer i en linie, men vi er 20 personer, så derfor også brug for 20 HVISer.

Jeg har tidligere i denne formel haft held med at sætte et & ind, men det virker ikke nu da det er datoer som står i felterne.

=HVIS(A22="LARS";FORSIDE!D50;HVIS(A22="PETER";FORSIDE!D51;HVIS(A22="KIM";FORSIDE!D52;"")))&HVIS(A22="ERLING";FORSIDE!D52; osv

Den skifter over til at skrive datoen i 39446.

Nogen der har et godt bud?
Avatar billede kabbak Professor
20. december 2007 - 23:33 #1
et forslag

=INDIREKTE("Forside!D" & 49+SAMMENLIGN(A22;{"LARS";"PETER";"KIM";"ERLING"}))
Avatar billede kabbak Professor
20. december 2007 - 23:38 #2
nææ, det dur ikke

kan du ikke skrive navnene i arket FORSIDE kolonne C, ud for datoerne, så kan du bruge Lopslag
Avatar billede jornp Nybegynder
20. december 2007 - 23:44 #3
Navnene står også i kolonne C ud for datoerne, men hvordan kan jeg få kædet dem sammen med dette her? jeg kender godt til Lopslag, men tror ikke jeg kan bruge den her.

celle A22 er på et ark som jeg udskriver, og jeg trykker jo bare print, og så udskriver den det samme ark med forskellige navne, og hver gang den skifter navn skal den også skifte dato.
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2007 - 23:48 #4
Det kan du sagtens gøre med LOPSLAG. Bare husk at formatere resultatcellen som dato.
Avatar billede kabbak Professor
20. december 2007 - 23:48 #5
= Lopslag(A22;FORSIDE!C50:D70;2;Falsk)
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2007 - 23:49 #6
Du skal i øvrigt også formatere som dato i dit egert forslag.
Avatar billede jornp Nybegynder
21. december 2007 - 00:00 #7
Jeps Lopslag virker sgu også her, den havde jeg helt afskrevet på forhånd, tsk tsk det skal man aldrig gøre, ha ha.

Jeg havde foramteret cellerne som dato, men alligevel virkede de ikke når de kom over 7.

Men Lopslag virkede kabbak
Avatar billede kabbak Professor
21. december 2007 - 00:01 #8
et svar ;-))