Avatar billede daddio Nybegynder
20. december 2007 - 11:21 Der er 1 kommentar

Kan man lave en 100 % gennemsigtig VPN tunnel?

Kan man lave en 100% gennemsigtig VPN tunnel som om man sidder på samme netværk, altså samme netværk på begge sider ??

Med samme DHCP scope og bradcast og multicast pakker ??

dvs. alt trafik som kommer forbi tunnelsen skal sendes igennem

en slags krypteret bridge..

Mvh
DaDDiO
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2007 - 11:31 #1
Det er det VPN er til for. Du har to modes i VPN nemlig Tunnel mode hvor to fysisk separate netværk forbindes via to VPN gatewayes og så har du tunnelmode, hvor en klient tilgår et netværk via VPN og det kan sættes op således at det for klienterne/brugerne ser ud som om de sidder på et fysisk netværk.

Præcis hvordan det gøres, om du kan nøjes med et DHCP scope og om multicast pakker passerer tunnelen afhænger lidt af hvilken løsning du har valgt, hvilken protokol, hvilket tilkoblingspunkt ogs osv, der er nemlig ret mange forskellige muligheder, der alle har forskellige fordele og ulemper der skal holdes op mod hinanden