Avatar billede lkt Juniormester
19. december 2007 - 20:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Huske password

Jeg har konfigureret en e-mail konto. Men jeg kan ikke få Outlook til at huske password'et.

Jeg kan ikke få en testmail til at gå igennem og hver gang computeren har været slukket, beder den om password igen, selvom jeg har bedt Outlook om at huske/gemme passwordet.

Er der nogen, som kan hjælpe mig?
Avatar billede be_nice Juniormester
19. december 2007 - 20:31 #1
Hvilken version Outlook anvender du - og kører du en lokal version på en PC, eller kører du via en Exchange server?
/Be_Nice
Avatar billede lkt Juniormester
19. december 2007 - 20:59 #2
Outlook fra Office 2003, så vidt jeg husker og det er en lokal PC!
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2007 - 21:38 #3
Avatar billede oz1jux Nybegynder
24. december 2007 - 20:06 #4
jeg har det samme problem med Outlook 2007 samtidigt er der også opstået det at PC'en ikke logger automatiske på Messenger jeg tror at det har noget at gøre med en opdaterings fejl fra Mircosoft da det fremtræder begge steder.
Avatar billede oz1jux Nybegynder
09. januar 2008 - 01:10 #5
hvis det ikke hjælper så har jeg fundet løsningen på dette, men dette kræver enten en ekstra HD eller nok med plads på den man har
Avatar billede lkt Juniormester
09. januar 2008 - 08:48 #6
Jeg må starte med at sige, at jeg desværre ikke er nogen ørn til dette. Det er selvfølgelig også derfor jeg søger hjælp hos "Eksperten".

Grunden til at det tager lidt tid, er fordi, at det er en computer hos min mor.

Jeg tror nok, at Officeprogrammet hedder XP, kan det være rigtig? Og gør det eventuelt nogen forskel?
Avatar billede oz1jux Nybegynder
11. januar 2008 - 17:19 #7
Du skal gå inde i kontrolpanelet, under brugerkonto skal du oprette en nye bruger.
Denne nye bruger skal have adminstrator rettigheder. Der efter starter du Outlook 2003, og eksporterer dine kontaktpersoner samt regler og mail. ud til skriveborderet.
Der efter logger du ud og logger ind med den nye profil starter Outlook og derefter skal du igen indtaster bruger oplysninger som udbyderen kræver. Når så dette er gjordt skal du importere mail, kontaktperson samt regler. så skulle den hvis fungere som den skal.
har lige fået hjælp fra Microsoft men min 2007 version af outlook og det virkede
Avatar billede lkt Juniormester
29. januar 2008 - 16:13 #8
Jeg har nu haft oprettet en ny bruger med administratorstatus. Jeg har ikke eksporteret kontaktpersoner m.v., da den er helt ny i forvejen og der ikke er noget at kopiere.

Men når jeg opretter kontoen igen, virker det stadigvæk ikke. Øv øv øv.

Stadigvæk glemmer programmet adgangskoden, hver gang det forlades. Jeg behøver kun gå ud af programmet, ikke at slukke computeren før adgangskoden forsvinder.
Det er heller ikke muligt for mig at få en testmail igennem.

<Er det mon bare ærgerligt.
Avatar billede oz1jux Nybegynder
29. januar 2008 - 23:41 #9
Hvilken konto opretter du igen?
Avatar billede lkt Juniormester
30. januar 2008 - 08:48 #10
Jeg har først oprettet en ny bruger i kontrolpanelet. Så går jeg ind i Outlook og konfigurerer en mailadresse, som jeg kom til at kalde en konto.

Jeg kunne se i går, da jeg var igang med det, at der står Outlook 2002. Kan det have nogen betydning.
Avatar billede oz1jux Nybegynder
30. januar 2008 - 15:57 #11
Microsoft Office Outlook 2003 og Microsoft Outlook 20021. Start Outlook.
2. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på Datafiler under fanen Konfiguration af e-mail.
4. Noter stien og filnavnet for hver enkelt .pst-fil, der er knyttet til din e-mail-profil, ned. Stien og filnavnet kan f.eks. se ud på følgende måde:
C:\Documents and Settings\ user_name \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Personal Folders(1).pst

2. Opret en ny e-mail-profil i Outlook

Opret en ny e-mail-profil i Outlook, når du har fundet .pst-filerne. Det kan du gøre ved at benytte nedenstående fremgangsmåde.

Outlook 2007:1. Start Outlook.
2. Klik på Kontoindstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på fanen E-mail , og klik derefter på Ny.
4. Opret den nye konto ved at følge de anvisninger, der vises i guiden Tilføj en ny e-mail-konto.
Bemærk! Hvis du ikke har de oplysninger, du bliver bedt om at angive i guiden Tilføj en ny e-mail-konto, kan du få vist indstillingerne for din eksisterende konto. Det kan du gøre ved at klikke på kontoen under fanen E-mail i dialogboksen Kontoindstillinger og derefter på Erstat. Noter de enkelte indstillinger i dialogboksen Internet-e-mail-indstillinger ned.
Kontakt din internetudbyder, hvis du ikke kender adgangskoden til din e-mail-konto. Hvis din postkasse ikke er knyttet til din internetudbyder, skal du kontakte netværksadministratoren for den server, som din postkasse er placeret på, for at få hjælp til at finde din adgangskode.

Outlook 2003 og Outlook 2002:

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du opretter en ny e-mail-profil i Outlook 2003 og Outlook 2002, ved at klikke på nedenstående artikelnumre for at få vist artiklerne i Microsoft Knowledge Base:
829918 (http://support.microsoft.com/kb/829918/) Sådan oprettes en ny e-mail-profil i Outlook 2007 og Outlook 2003
287072 (http://support.microsoft.com/kb/287072/) Outlook 2002: Sådan oprettes en ny e-mail-profil i Outlook
Avatar billede oz1jux Nybegynder
30. januar 2008 - 16:00 #12
Outlook 2003 og Outlook 2002:
1. Start Outlook.
2. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
3. Klik på E-mail-konti under fanen Konfiguration af e-mail, klik på Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti, og klik derefter på Næste.
4. Klik på Ny Outlook-datafil og Office Outlook-privatmappefil (.pst) under Lagertyper, og klik derefter på OK.
5. Find den .pst-fil, der skal bruges, og klik på filen. Klik derefter to gange på OK.
Bemærk!Hvis du vil bruge mere end en .pst-fil, skal du gentage trin 4 og 5 for hver .pst-fil, der skal bruges sammen med den nye e-mail-profil.
6. Klik på Private mapper på listen Lever nye e-mails til følgende placering:, og klik derefter på Udfør.
7. Klik på OK, hvis følgende meddelelse vises:
Du har ændret standardleveringsstedet for din e-mail. Dermed ændres placeringen af bl.a. mapperne Indbakke og Kalender. Ændringerne aktiveres, næste gang du starter Outlook.
8. Klik på Afslut i menuen Filer.
9. Start Outlook. Klik derefter på Ja for at opdatere genvejene i Outlook-panelet til at pege på .pst-filerne, hvis der vises følgende type meddelelse:
Den placering, som meddelelser leveres på, er blevet ændret for denne brugerprofil. Det er muligvis nødvendigt at kopiere indholdet fra de gamle Outlook-mapper til de nye Outlook-mapper for at fuldføre handlingen. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du fuldfører ændringen af leveringsstedet for dine e-mails, i Microsoft Outlook Hjælp. Nogle af genvejene i Outlook-panelet fungerer muligvis ikke længere. Vil du genskabe disse genveje i Outlook?
Avatar billede lkt Juniormester
04. maj 2009 - 09:27 #13
oz1jux - vil du lægge et svar, så jeg kan give point og afslutte spørgsmålet?
Avatar billede oz1jux Nybegynder
04. maj 2009 - 10:43 #14
Jeg håber at du har fået det til at virker
Avatar billede lkt Juniormester
04. maj 2009 - 12:43 #15
Det virker nu.