Avatar billede dcasso Nybegynder
19. december 2007 - 19:28 Der er 23 kommentarer

Valg af webhotel Elitehost/DomainDirect/Web10

Hejsa

Håber et par herinde vil være friske med et par kommentarer til valg af et webhotel der kan dække følgende krav:

Php 5.1 +
Min. håndtering 5 domænenavne (helst 10)
Pris: Helst under 1000 om året.
Gerne flere MySql databaser

Jeg har brugt en del tid på at kigge på webhotels-løsninger til ovenstående og er indtil videre faldet over domaindirect, web10 og elitehost. Har ikke selv haft nogen erfaring med disse tre, men det er de eneste som jeg har fundet der kan dække de ovenstående behov.
Problemet er så, hvem bør jeg vælge? Så vidt jeg kan se så kan:

Web10:
Domæner: 10 (men betaler jeg ekstra for hver, det synes jeg er uklart)
Php: 5.2
Pris: 11,25 pr. måned
MySql: Uklart hvor mange man har til rådighed
Plads: 1 Gb
Indtryk: Virker billigt, men dejligt simpelt

DomainDirect:
Domæner: 10
Php: 5,?
Pris: 45 pr måned
MySql: Ubegrænset
Plads: 20 Gb
Indtryk: Virker gennemført, på nær jeg mangler php versionen ;)

Elitehost:
Domæner: 5
Php: 5.1.2
Pris: 99 pr. måned
MySql: 5
Plads: 5 gb
Indtryk: Ville gerne have haft lidt flere domæner, men tilgengæld har de et yderst interessant koncept med en windowsmaskine som kører både .net 2.0 og php 5.1.2. Er dog klart den dyreste men virker dog også meget professionelt .

Har mit normale fokus på .net, så stort plus til elitehost tilgengæld er de jo så dobbelt så dyre. Domaindirect leverer størst kapacitet til en rigtig fin pris, men usikker på php versionen og skal bruge 5.1. Web10 virker som den hurtige og billige løsning, men vil det så give bagslag senere og hvordan har de det med mysql databaser?

Er der nogle der kan og gider afklare nogle af disse spørgsmål og evt. peje på hvilken de synes er mest interessant/bedst og har jeg glemt en i min sammenligning. Synes jeg har tjekket mange ud (bla. Azero, BuyDomains, Cliche, DanDomain, Hosting2, Mondo, One.com,
ScanNet, Siteworks, Speednames, Surftown, Verinet), men kan jo have taget fejl af flere eller misset nogle :)

Håber på feedback, mvh
Dennis C
Avatar billede lakridserne Nybegynder
19. december 2007 - 19:37 #1
har du prøvet at søge på internetplads.dk?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
19. december 2007 - 20:13 #2
Hvorfor lejer du ikke bare en dedikeret server/virtuel server?

Så kan du oprette alle de domæner du ønsker samt installere det software du skal bruge.

Du kan leje en virtuel server til næsten ingen penge efterhånden. Jeg har selv en hos Go Daddy: https://www.godaddy.com/gdshop/hosting/virtual.asp?app%5Fhdr=&display=virtual&byos=1&ci=5749
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. december 2007 - 20:38 #3
Har gode erfaringer med gigahost, men ellers har jeg tidligere erfaringer med web10 og de var ikke de bedste
Avatar billede dcasso Nybegynder
19. december 2007 - 21:07 #4
Lakridserne:
Internetplads er en ok side, men lidt simpelt søgeinterface :) dog har jeg da gået nogle igennem og concor er da også blevet itneressant.

skildpadden:
Havde jeg ikke tænkt på, og er da værd at overveje. Har dog de ulemper, at den billigste løsning koster 1700 kr. om året samt at jeg ikke er helt tryg ved udenlandske udbydere (dog findes der jo mange store, som sikkert er yderste fine).

Barcardil:
Det er sku billigt og et flot featuresæt, men er de mon stabile, når prisen er så lav
Avatar billede skildpadden Nybegynder
19. december 2007 - 21:21 #5
Du kan i hvert fald trygt vælge Go Daddy - det er en af verdens absolut største udbydere.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
19. december 2007 - 21:23 #6
- i hvert fald på antallet af domæner.

Kan selvfølgelig godt se det med prisen...
Avatar billede dcasso Nybegynder
19. december 2007 - 21:37 #7
Jeg vil absolut heller ikke udelukke godaddy :) men skal lige tænke lidt over det inden jeg vælger en som er mellem 1,5 og 3 gange dyrere. Men havde slet ikke tænkt på at vælge en udenlandsk før, og det er da klart kommet med i overvejelserne. :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. december 2007 - 21:57 #8
Jeg er fint tilfreds med gigahost - bruger ikke deres support, men deres servere har jeg ikke set nede endnu, men engang i mellem er alle jo nede :)
Avatar billede dcasso Nybegynder
19. december 2007 - 22:13 #9
Hvor længe har du benyttet dig af gigahost?
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. december 2007 - 22:20 #10
det ved jeg faktisk ikke... 6-12 måneder tror jeg..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. december 2007 - 08:38 #11
Du har bemærket PCWorld kører noget specialtilbud med Surftown, ikke?

RABATKODE: pcworld

http://www.surftown.dk/?docid=a8649e1e-bd28-44d6-b95b-5193feb75cad
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. december 2007 - 09:52 #12
Du kan evt søge på www.hostindex.dk og finde andre udbydere.
Jeg har prøvet bla. web10 hvilket ikke efter min mening var nogen succes.
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. december 2007 - 09:54 #13
Jeg bruger selv bla. www.intergate.dk som er i den billigere ende og dem er jeg yderst tilfreds med. Men det koster lidt mere end 10 kr webhotellerne. Jeg har flere webhoteller hos dem og fik lidt rabat. Du kan evt spørge dem om der er rabat.
Avatar billede dcasso Nybegynder
20. december 2007 - 21:14 #14
Tak for svarene :)

Er egentlig ikke blevet meget klogere, pånær at jeg holder mig fra web10, men har da fået en del flere muligheder at overveje, såsom intergate, gigahost og udenlandske løsninger.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2007 - 21:22 #15
Svært at blive meget klogere - der er altid tilfredse og utilfredse kunder i en virksomhed, så det er jo et spørgsmål om at finde en udbyder der taler godt til dig når de præsentere sig :)

Til prisen er unoeuro heller ikke så fede..
Avatar billede dcasso Nybegynder
20. december 2007 - 21:28 #16
Enig, går ikke efter at det skal være ekstremt billigt :) synes 1000 kr. må være rimeligt for en forsøgsside, jeg har bare brug for noget frihed i systemet og helst en rigtig fin oppetid og så selvf. de førse par krav ;)
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. december 2007 - 23:36 #17
Helt enig med bacardil. Der vil altid i alle virksomheder være tilfredse og mindre tilfredse kunder. Det er derfor efter min menig vigtigt at man selv overvejer mulighederne f.eks. når man kontakter udbyderne.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
13. marts 2008 - 18:39 #18
Hold ja langt væk fra elitehost.dk!
Virkelige amatører som står bag det!
Når de får problemer og ikke kan løse det, lover de at give rabat til næste periode.
Når tiden er inde, skriver de følgende:

Jeg har set lidt på vores tidligere koerrespondance og finder det rimeligt at de 3 måneder negligeres da der har været uventet megen support på dine sites. Herunder flytninger, hacking osv.

Hvad gør man!!!???
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2008 - 18:57 #19
<ole>

"Herunder flytninger, hacking osv." >> det kunne være én af mange årsager til, der altid er tilfredse og utilfredse kunder  =)

Når man ser mange af de koder, der dukker op i f.eks. PHP-kategorien her på Eksperten, ønsker jeg mig ved Gud ikke et job som hostingudbyder. Folk uploader al mulig skodkode, der dels performer elendigt og dels er lige til at hacke sig igennem med begge hænder bundet på ryggen. Hvad i alverden gør man i dén situation?

Det er nok langtfra altid, det er udbyderens skyld, når der er utilfredse kunder i biksen  ;o)

Generelt får man nok en vare, der cirka svarer til den pris, man betaler - og 'brokkerierne' opstår sjovt nok altid i den lave ende af skalaen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede aner-intet Nybegynder
20. april 2008 - 21:35 #20
Lave ende?
Du har vidst ikke tjekket elitehosts, priser!
Avatar billede petermadsen93 Nybegynder
21. januar 2010 - 10:37 #21
Hvad er situationen i dag hvad angår web hotel osv? Jeg blev anbefalet www.gigahost og www.web10.dk og har egentlig brugt begge tidligere med succes.
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. januar 2010 - 11:31 #22
Idag vil jeg ikke anbefale gigahost.dk - Så vil jeg hellere anbefale megahost.dk
Avatar billede skildpadden Nybegynder
25. november 2010 - 20:52 #23
Læg et svar hvis I ønsker point...