Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
19. december 2007 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IPhoto spørgsmål

Hej

Når jeg gemmer mine billeder i Iphoto kan jeg ikke tilgå dem fra andre programmer som f.eks. PhotoShop. Jeg er nødt til at kopiere dem. Nogen der kender en metode til at tilgå dem direkte?
Avatar billede asn24 Nybegynder
19. december 2007 - 09:58 #1
Hej :)

Gå ind i billeder -> iPhoto Libary -> Originals

Der skulle alle dine original billeder gerne ligge, sorteret efter år, og derefter efter import :)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
19. december 2007 - 10:15 #2
Hej

Problemet er at IPhoto Libary ikke er highlighted nr jeg går ind fra PhotoShop eller andre programmer så jeg kan ikke åbne bibloteket
Avatar billede asn24 Nybegynder
19. december 2007 - 10:20 #3
Aah.. Så er jeg med :) - Det klares ved at højreklikke på mappen iPhoto Libary, og vælge Vis info, nede i bunden vælger du så at everyone har skrive og læserettigheder til mappen :) - Er hængelåsen i højre side af bunden låst, skal du klikke på den og indtaste dit administrator password :)
Avatar billede egonspock Seniormester
19. december 2007 - 16:15 #4
Jeg vil nok anbefale en helt anden vej: i iPhoto indstillinger kan man vælge hvor det skal redigere foto (under Generelt). Det står som standard til at man skal redigere i iPhoto, men kan sættes til hvilketsomhelst program, også Photoshop. Ved dobbeltklik på billedet i iPhoto åbner Photoshop det så(eller hvilket program man nu har valgt). Når man gemmer bliver det opdateret i iPhoto.
Det gør også at der automatisk tages en backup af billedet, og at originalerne også forbliver originaler, som man altid kan vende tilbage til.  (ctrl-klik på et redigeret billede og vælg "tibage til original"). Hvis man har pillet ved originalerne, tja, så er de jo ødelagt og billedet vil i øvrigt heller ikke blive opdateret i iPhoto.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
05. marts 2008 - 09:34 #5
Hey egon, kom lige med et svar
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
05. marts 2008 - 09:35 #6
Hov så ikke svaret , sorry
Avatar billede Sommerfugl-1 Nybegynder
16. marts 2013 - 18:23 #7
Hvordan uploader jeg billeder fra iphoto til Facebook?
Jeg har ændret så mine Iphoto billeder bliver redigeret i Photoshop, for jeg kan ikke åben billederne i Photoshop.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2013 - 18:55 #8
I iPhoto går du i Indstillinger->Konti (med cmd-,) og tilføjer din Facebook-konto. Så vælger du dine billeder til upload og klikker på del (nederst i højre hjørne). Der kan du nu vælge Facebook og vælge om det skal i en ny eller eksisterende mappe.