Avatar billede fenrik83 Nybegynder
18. december 2007 - 21:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stationær uden trådløs netkort?

Hej

Jeg har netop købt ny en stationær. Mit problem består i at der ikke er et trådløst netkort i det, og at jeg derfor ikke kan oprette forbindelse til min trådløse router som står i et andet rum.

Mine muligheder må derfor være enten at køre et kabel til routeren eller sætte noget i computeren, som kan "fange" det trådløse signal fra routeren. Jeg vil helst undgå at installere et helt nyt netkort.

Eftersom jeg ikke er så erfaren inden for området ville jeg også gerne, om I ville smide et link på et produkt I kan anbefale i denne henseende.

Mvh Fenrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2007 - 22:27 #1
Sådan en her bruger jeg på 2. år - det kører!
http://www.eksperten.dk/priser/network/network-vis.asp?Kode=N000324
Avatar billede cwboy Nybegynder
18. december 2007 - 22:27 #2
Der findes masser af trådløse USB-netkort. Har selv et D-Link DWL-G120, som fungerer upåklageligt sammen med Windows XP på min stationære. Ved dog ikke, om det stadig er på markedet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2007 - 22:28 #3
Der findes selvfølgelig billigere alternativer - købte en fra Belkin i Føtex til 99 kr. til min datter - den er også ok :)
Avatar billede k_la Nybegynder
18. december 2007 - 22:30 #4
Du kan købe et trådløst netkort som USB stik, så sparer du kabel.
hvilket fabrikat du kan bruge afhænger bl.a din router -  så mit råd er vælg samme mærke som routeren, hvis det kan fås  - det vil gøre det lettere for dig
Avatar billede fenrik83 Nybegynder
18. december 2007 - 22:49 #5
Ok, tak for hjælpen, alle sammen. Jeg accepterer John Stigers svar. Lige et spørgsmål til: Kan alle bruges til Vista eller er dette noget man skal være opmærksom på?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
19. december 2007 - 07:56 #6
Hold on. Køb trådløst kort i samme mærke som din router. Så har du også supporten et sted.
Avatar billede cwboy Nybegynder
19. december 2007 - 08:40 #7
Hvis du finder en kasse med et "Ready for Vista"-klistermærke, skulle du være rimelig sikker ;)  Ellers søg evt. på fabrikantens hjemmeside, om der eksisterer en driverpakke til Vista.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2007 - 19:40 #8
Kommentar: fenrik83
18/12-2007 22:49:09 Ok, tak for hjælpen, alle sammen. Jeg accepterer John Stigers svar. Lige et spørgsmål til: Kan alle bruges til Vista eller er dette noget man skal være opmærksom på?

Netkortet til min datters pc har vista drivere, det samme har det jeg linkede til.

Til info så er dette en udbredt misforståelse "hvilket fabrikat du kan bruge afhænger bl.a din router"
Den trådløse transmissions protokol er bygget på en standard alle trådløse netkort skal overholde. Derfor er det ikke nødvendigt at router og netkort er af samme mærke.
Avatar billede k_la Nybegynder
19. december 2007 - 20:50 #9
Kære John Stigers
gid det var så vel at alle overholdt standarden, men .... og så siger jeg ikke mere om bestemte produkter  - i praksis kan det være mere end svært at få forskellige produkter til at fungere sammen bl. a. på grund af "add on" funktionalitet i routerne.
(jeg er ikke ude på at starte en debat på denne side - jeg kæmper bare jævnligt med den slags i forbindelse med projekter)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
19. december 2007 - 20:58 #10
Hmm.
Du kan godt have forskelligt märke af trådlöst kort og router. Men for nemhedens skyld er det ofte bedst at bruge samme märke, for så bör du få support samlet.
Avatar billede fenrik83 Nybegynder
19. december 2007 - 22:28 #11
http://www.netgear.com/Products/Adapters/GWirelessAdapters/WG111.aspx?detail=Specifications

Jeg har fundet det her så mærket er det samme som routeren, men for mig at se ser det ikke ud til at være kombatibelt til Vista vel??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2007 - 22:41 #12
Hvorfor tror du ikke det?:

System Requirements

Pentium class PC
Available USB port
Microsoft® Windows® Vista™, XP, 2000, 98SE, Me