Avatar billede qp Nybegynder
18. december 2007 - 19:50 Der er 5 kommentarer

Hvordan fjerner man opstart

Hej folkens
Jeg har installeret XP på en ekstern hd, som jeg ikke vil bruge mere.
Problemet er så at der er to Windows XP man kan starte fra og den første er den som er væk, da den eksterne er væk .. hvordan fjerner man den opstart mulighed?
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2007 - 19:52 #1
Højreklik på denne computer-egenskaber-avaceret-klik på indstillinger for system og genoprettelse og her klikker du på rediger.
Og her kan du indsætte dette.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

genstart
Avatar billede qp Nybegynder
18. december 2007 - 20:05 #2
hmm nu bruger jeg ikke Windows XP home edition
men kigger lidt i den og der er 2 muligheder ..
kan bare ikke se hvilken der skal fjernes for hvis jeg fjerner den forkerte er det ikke bare lige sådan at recover?
Avatar billede qp Nybegynder
18. december 2007 - 20:06 #3
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Det er den først windows XP jeg vil beholde på min standard hd derfor hælder jeg meget til at fjerne den øverste .. men ved ikke rigtigt..
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2007 - 20:08 #4
Så skal du da fjerne den nederste, hvis du vil beholde den øverste, hvis det er den forkerte, så kan du bare ændre det 0 eller 1 der er forskelligt
Avatar billede jenscarlo Juniormester
18. december 2007 - 20:38 #5
Gå ikør skriv msconfig klik ok klik på start klik på kontroler alle startstier og genstart,det overflødige XP er nu fjernet.