Avatar billede dpp83 Nybegynder
18. december 2007 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Batch script til at tildele bruger rettigheder på mappe

Hej derude,

Jeg skal bruge et batch-script, som kan oprette en mappe lokalt på en brugers maskine, samt tildele denne bruger 'Full Control' rettigheder.

At oprette mappen er jo nemt nok ('md' kommando) men hvordan får jeg tildelt Domain\%username% 'Full control' på den oprettede mappe?

Pft.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
19. december 2007 - 10:37 #1
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. december 2007 - 10:43 #2
Du kan bruge cacls til at ændre rettighederne:

cacls mappe /e /g Domain\%username%:F

...men hvis det er den aktuelle bruger mener jeg det sker automatisk.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
19. december 2007 - 10:47 #3
Ja, det mente jeg også, men når jeg tager en properties på mappen efter at have oprettet den (logget på med brugeren konto) er der underligt nok overhovedet ingen rettigheder sat.

Jeg giver dit råd et forsøg - tak for det :)
Avatar billede dpp83 Nybegynder
19. december 2007 - 12:19 #4
cacls kommandoen giver en melding om at "The data is invalid" - har du en ide om hvad dette kan skyldes?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. december 2007 - 13:12 #5
Har du prøvet at køre Windows' fejlkontrol (chkdsk)? Det kan være der er noget galt med filsystemet - det er ikke en normal CACLS-fejl, og det kunne forklare hvorfor du ikke kan se rettighederne inde fra mappens egenskaber.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
19. december 2007 - 13:16 #6
Hej igen,

Jeg har fundet fejlen - erstattede /g med /p hvilket løste problemet :)

Tak for hjælpen - smider du et svar?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. december 2007 - 14:07 #7
Værsgo :)