Avatar billede skuumm Nybegynder
18. december 2007 - 14:27 Der er 2 kommentarer

HVEM ejer "CentiverseBot" Hvad indexeres?

Har et par sites som ikke bruges ret meget, men aligevel kommer botten "CentiverseBot" forbi.

Jeg har googlet lidt på navnet men syntes ikke jeg kan finde info om hverken ejer eller formål???

Nogen her som ved noget ?
Avatar billede valgren Nybegynder
28. december 2007 - 15:56 #1
Det er en bot til bla. små videnskabelige analyser af danske hjemmeside m.v.
Avatar billede soerens Nybegynder
24. marts 2008 - 12:01 #2
Den overholder ihvert fald ikke robots.txt standarden da den forleden besøgte min blog og strøg direkte i min Bad Bot Honeytrap (se http://www.afdeling18.dk/blog/bad-bot-bad-bot-what-ya-gonna-do.aspx).

Resultat: Den er nu bandlyst for evigt :-)

Dens IP adresse (87.72.214.93) er dansk, og ejes af ComX. ComX er specialiseret i at levere fiberadgang direkte til f.eks. boligforeninger.

Det kan selvfølgelig godt være de har et par erhvervskunder, men ovennævnte for mig lidt til at mistænke at der ikke er tale om en venligsindet bot. Især når den ikke i UserAgent strengen giver et link ind til en beskrivelse af hvad den gør, hvilket er normal praksis for de fleste af de "videnskabelige bots" jeg er rendt ind i.

/SoerenS