Avatar billede oleko Nybegynder
18. december 2007 - 14:21 Der er 6 kommentarer

Kan man køre Visual Studio debug via remote desktop?

Jeg har admin adgang til en Windows 2003 server via Remote Desktop.
På serveren er installeret Visual Studio 2003 sammen med sourcekode til de programmer jeg gerne vil debugge.
Kan jeg så gå ind på serveren med Remote Desktop og starte Visual Studio op oog debugge med F5 o.s.v. på samme måde som man kan, når det hele ligger på den lokale maskine?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2007 - 15:01 #1
Det burde du kunne.

Alt koerer paa den remote server. Det eneste du goer er at "redirecte" skaerm
output og keyboard/mouse input til din client.
Avatar billede tripwire Nybegynder
18. december 2007 - 18:10 #2
Jeg mener at den plejer at sige at man skal være logget på lokalt, så det kan være du er nødt til at starte din remote desktop med "/console".
Avatar billede oleko Nybegynder
18. december 2007 - 18:31 #3
Vil du uddybe lidt hvordan gør man starter remote desktop op med /console ?
Hvilke erfaringer har du med debug på denne måde?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2007 - 19:16 #4
Jeg kan stadigvaek ikke se nogen grund til at det ikke skulle virke - er det en licens ting ?
Avatar billede oleko Nybegynder
18. december 2007 - 19:26 #5
Jeg har ikke prøvet det endnu, men ville gerne høre om andres erfaringer inden jeg går i gang med at sætte det på på serveren.
Avatar billede tripwire Nybegynder
19. december 2007 - 14:34 #6
Lav en genvej hertil "%SystemRoot%\System32\mstsc.exe -console".

Men lad det komme an på en prøve. Jeg mener bare at den medfølgende JIT debugger i SDK'en kræver at man er logget ind på selve serveren og ikke via terminal services. Det kan sagtens være at det er en hel anden sag, når visual studio er installeret på serveren..