Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Regkey / internet explorer indstilling skal slå fra.

Hej Alle

Jeg skal havet slået denne indstilling fra i internet explorer, som skal gøres via en regkey eller noget andet.

Jeg kan sagtens slå den fra, hvis jeg gøre det manuelt, men det skal ske via en regkey eller noget andet, så det kan ske under installation af en software pakke / Msi pakke.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. december 2007 - 10:32 #1
...så længe du ikke siger hvilken indstilling der skal slås fra, så bliver det lidt svært at hjælpe. *-)
Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 11:30 #2
ups.... :-)

Det er denne indstilling :

vis advarsel, hvis der skal skiftes mellem sikker og ikke-sikker tilstand
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. december 2007 - 11:38 #3
Det er en DWORD-værdi, HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing. Sæt den til 0 for at slå det fra (men bemærk at den ligger i HKCU, så det gælder kun for den aktuelle bruger).

Hvis systemet er sat op til ikke at bruge individuelle indstillinger, skal du bruge HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing. Jeg ved ikke umiddelbart hvordan man kan se om den gør det.

Der står lidt baggrundsoplysninger på http://support.microsoft.com/kb/182569.
Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 13:15 #4
Jeg har lige set efter,

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing

og

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing

og selve DWORD-værdien du snakker om er der slet ik, selv om indstillingen er sat, i internet explorer.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. december 2007 - 13:28 #5
Bare til kontrol, du har forstået at WarnOnZoneCrossing er selve værdiens navn, korrekt? Muligt jeg ikke udtrykte mig helt klart, nemlig :)
Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 13:45 #6
Thnx dude... jeg troede bare at WarnOnZoneCrossing værdien var der pr default, især når den i forvejen var hakket af i internet explorer settings, og det var det jeg ikke lige kunne forstå.
Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 13:50 #7
Det viker hvis man tilføjer dword værdi i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing

Men det virker ikke, hvis man skal have det i local machine ?

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\WarnOnZoneCrossing
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. december 2007 - 13:51 #8
Jeg tror kun HKLM-værdien bruges hvis IE er sat op til at bruge samme indstillinger for alle brugere, og det ved jeg ikke lige hvor er sat op henne.
Avatar billede mr_cash Nybegynder
18. december 2007 - 13:52 #9
OK, thnx anyway..