Avatar billede lauka Nybegynder
18. december 2007 - 07:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilke ram skal jeg bruge

Hej
Jeg har en PC med 256mb ram af typen "ValueRam KVR266X64C25/256"
Kan jeg isætte 2 stk. "Kingston PC3200/DDR400, 184-pin, CL3,0, 512MB" i stedet. Eller er det bedre med 1 stk. "Kingston PC3200/DDR400, 184-pin, CL3,0, 1024MB"
Mvh. Lauka
Avatar billede langbein Nybegynder
19. december 2007 - 11:27 #1
Det kommer jo også litt ann på hovedkortet. Noen hovedkort kan jo ikke ta større enn 512 MB ram moduler. Ville tro at speeden skulle kunne ble ørlite bedre med 2x512.

Specken på de gamle brikkene tyder vel på at det ikke er snakk om et helt nytt hovedkort. Den foreslåtte minnetype ser jo ellers ut til å passe, forutsatt at hk støtter minnestørelsen. For 512 MB så bør vel dette gå bra i de fleste tilfeller.

http://www.valueram.com/datasheets/KVR266X64C25_512.pdf

Hvis du der i mot ønsker å beholde muligheten til å bygge ut til 2 GB da kan det være smart allikevell å velge 1GB moduler, men da må du først sjekke at HK støtter dette. Du kan eventuelt legge opplysninger om hvilket hovedkort det er, så kan det sikkert sjekkes.
Avatar billede lauka Nybegynder
19. december 2007 - 16:58 #2
Der blev bestilt 1 gb af ovenstående type i går så må vi se om pcèn æder den.