Avatar billede access Nybegynder
05. december 1999 - 12:22 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Server max 20 mb

Jeg har en server som en gruppe mensker
har en mappe på min server og så var det at jeg gerne vil kunde sig at de ikke overføre mere en 20 mb til deres mappe..
Avatar billede cldu Nybegynder
05. december 1999 - 13:50 #1
kør NT.
Avatar billede klas Juniormester
05. december 1999 - 14:02 #2
du kan fx. bruge et fpt program som serv-u - -  der kan du tildele en max. kapicitet til hver konto.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
05. december 1999 - 14:36 #3
Umiddelbart har NT intet indbygget diskkvotasystem, men der findes nogle 3departsprodukter på markedet. Se fx her: http://www.tools4nt.com/Products/SpaceGuard/SpaceGuard.htm
Avatar billede brianc Nybegynder
05. december 1999 - 16:29 #4
jeg ville også sige nt.
Ellers skulle du skaffe dig windows 2000
Avatar billede klas Juniormester
05. december 1999 - 16:46 #5
har du nt? eller hvilken server bruger du ? jeg har selv en nt server (cosmicweb) men jeg bruger ser-u ftp programmet til det - og anbefaler det klart
Avatar billede cldu Nybegynder
05. december 1999 - 16:58 #6
Serv-U??

Hvad satan skulle det gøre godt for når man ikke skal logge på et FTP site, men har en mappe over netværket? Doh... Prøv lige at få en computer-debil til at bruge et FTP program. Good Luck...

Nej.. Jeg prøver igen: kør NT.
Avatar billede hojben Novice
05. december 1999 - 20:13 #7
CLDU >> Som silber skriver, findes der ikke noget Disk Q i selve NT, der skal der gøres brug af et andet program..
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 17:40 #8
Her har du nogle valg muligheder;

1. Du kan enten lægge et ftp-program ind som f.eks. serv-u...

2. Installere Windows 2000

3. Du kan lave en lille partition, (Det vil sige at du laver et ekstra drev på din harddisk, så det ser ud som om du har 2 harddiske, men i virkeligheden kun har 1.) På den måde kan du lave et lille drev på 20 MB som du kan dele.

Du kan enten bruge Windows egen program: "fdisk" (svært at bruge for nybegyndere ; ligger på windows installations disketten)
Eller du kan købe / downloade "Partition Magic" fra PowerQuest.

Med Venlig Hilsen Jonathan

Powerquest Partition Magic; http://www.powerquest.com/en/partitionmagic/index.html

Ved uddybene spørgsmål så mail mig på følgene addresse;
Jonathan@skaevinge.itcafe.dk
Avatar billede cldu Nybegynder
06. december 1999 - 18:46 #9
Jeg prøver igen: NT 5.0 - så burde der ikke længere herske nogen form for tvivl.

PS: det der shit med små partionen er noget fis. For det første har du kun op til Z:, for det andet er der altså en indbygget grænse for LBA partitioner som ligger et godt stykke OVER 20 meg. For det tredie ville en partion til hver bruger betyde MEGET mere vedligeholdelse, og er således ikke engang et nævneværdigt alternativ.
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 20:42 #10
Ja, men det er den eneste valgmulighed man har hvis man vil have begrænsede diskplads under fucking windows 98.

Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 20:46 #11
Såvidt jeg kan forstå kan det ikke være den "store" sharing man ønsker, hvis det var f.eks. til en firma / offentlig bygning ville man anskaffe sig windows nt, men ideén med en partition er stadig en mulighed som jeg ville forestrække hvis jeg ville give mine brugere f.eks. 500 MB, jeg kører godt nok selv Windows 2000 og er glad og tilfreds med det !....
Avatar billede silberbauer Nybegynder
06. december 1999 - 20:46 #12
Windows NT 5.0 - mener du Win2000?
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 20:48 #13
Windows NT 5.0 kommer til at hedde 2000 ja det er rigtigt !
Avatar billede cldu Nybegynder
06. december 1999 - 21:07 #14
rettelse: NT 50 hedder Win2k PROFESSIONAL.
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 21:57 #15
Rettelse der er 2 versioner af den nye Windows 2000 .......... så den behøver ikke at hedde PRO !!!!!!!!!! HA... LOSER ! Du vil virkelig have de points hva´cldu.... ???

..... Men det vil jeg os´!!!!!
Avatar billede brianc Nybegynder
06. december 1999 - 23:11 #16
*g* i er tabere alle sammen i ved jo jeg er bedst *g*
Avatar billede cldu Nybegynder
07. december 1999 - 00:58 #17
jonathan: du er da for latterlig at høre på... Desuden er der ikke to, men fire versioner af win2k. Loser...

NT 50 (dog kun en beta-klient)
win2k pro (stadig kun RC3)
win millenium
win2k server (RC3)
Avatar billede moses Praktikant
07. december 1999 - 09:46 #18
Det er dumt at påstå noget, når det nu engang ikke er sandt !!

Det kan godt være, at der kommer flere versioner, men disse to her er der i hvert tilfælde:

Windows 2000 Professional
Windows 2000 Server
Avatar billede hojben Novice
07. december 1999 - 09:48 #19
Moses>> Der er også win 2000 Advanced Server
Avatar billede brianc Nybegynder
07. december 1999 - 11:31 #20
ja og den har jeg.
RC3
Avatar billede moses Praktikant
07. december 1999 - 11:38 #21
Det er vi sandelig glad for at høre. Virkeligt noget vi kan bruge til noget. Enestående chance for at høre en person prale af, at have noget, som tonsvis af andre mennesker også har.
Kan du også være konstruktiv??
Avatar billede brianc Nybegynder
07. december 1999 - 11:46 #22
nej da.
I snakkede om hvad der var.
desuden moses så døde du for mange år siden. dvs. uddød *g*
Avatar billede hojben Novice
07. december 1999 - 11:48 #23
Ja ok... Så er den sag vist heller ikke længere... Det er ret irreterende at få mails om nye kommentarer på ? og så finde ud af at I egentlig bare fucker hinanden... !!!!
Avatar billede moses Praktikant
07. december 1999 - 11:48 #24
Jeg er et virtuelt gendannet objekt. Spækket med viden om den nye teknologi !!
Avatar billede jonathan Nybegynder
07. december 1999 - 20:47 #25
Liste over personer der burde få sig et liv:

cldu
brianc

Avatar billede cldu Nybegynder
08. december 1999 - 00:56 #26
liste over folk der skulle holde deres kæft:

jonathan

case closed. /add ignore 'jonathan', emails fravalgt.
Avatar billede yepper Nybegynder
08. december 1999 - 20:54 #27
Det var da en gang lallende IDIOTER der er i denne kategori, kunne i ikke spørge sysadm. om i kan få jeres eget lille chatroom hvor i kan sidde og svine hinanden til ellers prøv "forum chat" eller noget andet useriøst, MF

Avatar billede access Nybegynder
26. januar 2000 - 16:42 #28
Ja da dette ikke kan bruges, og da vi nu ikke kan få hjælp til dette lukke jeg dette..
Avatar billede brianc Nybegynder
26. januar 2000 - 23:14 #29
jamen hvorfor bruger du ikke bare det der er indbygget ntfs der ligger muligheden jo