Avatar billede martin_moth Mester
16. december 2007 - 17:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg nyeste codex

Nu har jeg formateret min bærbare, og mangler en masse codex (kan ikke afspille de film jeg kunne før)

Hvordan kan jeg nemt få de nyeste mest gængse codex?

Gerne på en måde, så jeg er fri for at besøge alverdens porno- og piratsoftwaresider, og gerne uden at skulle installere alverdens players. Og gerne nemt for ikke-codex-eksperter ;o)
Avatar billede trav4u2 Novice
16. december 2007 - 17:20 #1
Du kan gøre det at du henter ZoomPlayer - (Min foretrukne player)
http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml#STANDARD

Efter installationen kommer den frem med forslag og links til de codex du mangler.
Avatar billede zagger Juniormester
16. december 2007 - 17:28 #3
Avatar billede martin_moth Mester
16. december 2007 - 17:37 #4
xp
Avatar billede martin_moth Mester
16. december 2007 - 17:39 #5
zagger: Hvilke af de 117 links vil du anbefale at jeg skal benytte (js. allersidste kommentar i mit spørgsmål ;o)
Avatar billede nopsen Ekspert
16. december 2007 - 18:01 #6
de 3 codec jeg linkerr til, er i de flete tilfælde alt hvad du skal bruge.
Avatar billede trav4u2 Novice
16. december 2007 - 18:20 #7
I øvrigt. Hvis du ikke er interesseret i programmet ZoomPlayer, kan du alligevel hente diverse codex manuelt via deres hjemmeside:
http://www.inmatrix.com/zplayer/formats/

De linker ikke til porno- og piratsoftwaresider :-)
Avatar billede zagger Juniormester
17. december 2007 - 07:27 #8
Ud af de 117 links kan jeg anbefale disse:

http://nemli.dk/download.php?kategori=Codecpakker
Avatar billede martin_moth Mester
17. december 2007 - 12:54 #9
takker - smid svar

(Hvorfor er der ikke ET sted man kan hente ALLE codex på EN gang?)

Og hvorfor er der ikke et begrænset antal standarder, som man kan blive enige om at bruge?

Nå - nok om det. T
Avatar billede hjulet Nybegynder
17. december 2007 - 19:28 #10
Jeg vil fraråde dig at bruge de codec packs zagger anbefaler!
Hvis du søger på spørgsmål om codec herinde, vil du se at langt de fleste omhandler advarsler om codec packs der giver en masse problemer og at det bedste man kan gøre at installere DivX Xvid og ac3-filter, som foreslået af Nopsen her i tråden.
Avatar billede zagger Juniormester
17. december 2007 - 19:55 #11
Hmm, lyder underligt synes jeg. Jeg har altid brugt K-Lite Codec Pack og har aldrig haft problemer med den, og har heller ikke oplevet andre der har... De problemer jeg har set skyldes at der var flere forskellige codecpacks installeret samtiddig.
Avatar billede hjulet Nybegynder
17. december 2007 - 20:06 #12
Jeg siger ikke at alle har problemer med dem, men det er min egen og stort set alle jeg kender med pc, som har fået probs før eller siden, og løsningen med at fjerne packs og istedet inst de 3 foreslåede, har løst problemerne hver gang.
På den anden side, hvorfor installere en hel bunke codecs, når du reelt kun har brug for de få stykker.
Avatar billede martin_moth Mester
17. december 2007 - 21:48 #13
smid svar, jer der skal have points (hjulet mv)
Avatar billede hjulet Nybegynder
17. december 2007 - 22:19 #14
Jeg springer over
Avatar billede trav4u2 Novice
17. december 2007 - 23:59 #15
Det gør jeg også