Avatar billede mobius6 Juniormester
16. december 2007 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor kunne man bo i verden?

hej E's

et noget anderledes spørgsmål og noget far out i et IT forum, anyway here goes:

Vi (familien; kæresten 2 børn,  en på 6mdr. en på 3 år)
har boet i danmark (begge opvokset der), syd spanien (2 år) og beijing (4 år) og går og tænker på hvor det kunne være fedt at rykke hen,(Danmark er ikke med på top 100 listen). Vi har kigget lidt på Singhapore og Sydney, men er igrunden åbne for whatever.
Vi arbejder begge som "konsulenter" og det foregår 99% online så vi kan teoretisk bo hvorsomhelst så længe der er strøm og en LAN forbindelse  ;-)

Kom med et godt bud på hvor det er fedt at være, lækkert vejr, rimeligt stabilt samfund (altså hvor religion og politik ikke fylder 'for meget) god mad, reasonable cost of living og ikke mindst rare folk. ?

//M6
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
16. december 2007 - 16:04 #1
Jeg kan kun komme i tanke om at det ville være rart at bo i Singapore, mine genboere er lige kommet derfra for 1 år siden.
De har lige harft deres Philippinske barnepige på besøg i en måned.
De har også 2 børn som var på jeres børns alder medens de boede der.
Har selv boet 8 måneder på øen Cebu, i Philippinerne, der er der en del almindelige ting som man savner, havde dog en fordel, min kone kan sproget.
Al elektronik er hundedyrt der og de er langt bagefter med hensyn til LAN og computere.
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. december 2007 - 16:14 #2
ja jeg hører også rigtigt meget rart om Singapore, eneste minus jeg har hørt om indtil videre er at vejret er FOR stabilt, ingen årstider og det bliver "kedeligt" efter et års tid (lidt svært at forestille sig at det skulle være et problem dog ;)

jeg er også lige faldet over Costa Rica, jeg sidder og læser på det netop nu og "statistisk" ser det jo helt vanvittigt fantastisk ud på næsten alle fronter, (så jeg googler pt. efter downsides ;)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. december 2007 - 17:22 #3
Jeg har boet halvandet år i Tyklsnad LOL kunne det være interssessant.

Jeg har selv planlagt at flytte til Singapore eller Hong Kong idet jeg har hørt enormt meget godt om at bo i begge disse byer, især Singapore taler folk meget godt om.

mvh
Mads
Avatar billede johnlykk Nybegynder
16. december 2007 - 17:23 #4
Tjae-Thailand f.eks. Phuket er da et af de steder jeg selv kunne finde på at slå mig ned når jeg bliver pensionist om ikke så mange år.
Avatar billede justrace Novice
17. december 2007 - 00:47 #5
Min søster og svoger tog til nairobi, kenya, for at starte en afdeling af et softwarefirma op. De skulle bo der 6 mdr. men blev i 14 år.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. december 2007 - 07:35 #6
Mobius6 >> må man spørge hvcad du er konsulet for?  Dit arbejde lyder da for fedt.
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. januar 2008 - 15:10 #7
fox, jeg er selvstændig og har et mindre reklamebureau, har været på banen så lang til efterhånden at kundekontakt ikke er nødvendigt læenger :-)

Anyway tak for input, vi har researchet en del og pt. peger alt på Singapore ;-)

dem der vil have lidt points bedes smide et svar, tak igen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. januar 2008 - 11:04 #8
capo:
dem der vil have lidt points bedes smide et svar, tak igen.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. januar 2008 - 13:25 #9
Godty nytår og jeg håber at det lykkes for jer.