Avatar billede kingzicz Nybegynder
15. december 2007 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kode på mit trødløse netværk.

Hej ..
Har en trødløs router ( D-Link AirPlus Xtreme G+ )
Men jeg har ikke fået opsat den med kode på.
Spørgsmål er så: Hvordan får jeg sat kode på min nye router?

//kingzicz
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2007 - 12:58 #1
http://192.168.1/
Der går du i menuen og sætter koden.
Avatar billede kingzicz Nybegynder
15. december 2007 - 13:02 #2
den kommer og beder om en kode når jeg prøver at gå ind på siden ? og har ikke lavet en ?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:27 #3
læs i manual !!!!!!!
Der er et default brugernavn og password du kan login med, og derefter kan du jo ændre det
Avatar billede gammelhat Nybegynder
15. december 2007 - 14:29 #4
Han har afsat 100 point, så hjælp dog manden.

Han efterlyser nok også lidt mere end blot password på webinterfacet...
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:33 #5
hvis du ikke har lavet noget password "selv", og den er default sat op skal du login på med følgende Admin og uden noget password
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:34 #6
UPS  admin med lille  sorry
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:35 #7
ifølge manualen skal du gå ind inder admin menu og sætte password op
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:38 #8
og skal du sætte password på wireless skal du ind i wireless menu og sætte password op
Avatar billede noob2003 Nybegynder
15. december 2007 - 14:39 #9
vil anbefale også og add mac filter
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2007 - 14:44 #10
Kodeord er admin + 0000 eller 1234
Avatar billede smartebenny Nybegynder
15. december 2007 - 18:04 #11
Har fuldstændig step by step guide:
Glem det med mac filter. Det er der ikke meget sikkerhed i.

Vigtigt
- Slå alle Firewalls fra

Step 1.
- Altid kabel fra Modem til routerens WAN port og med kabel fra  routerens port 1,2,3 eller 4 til pc.
- Åben internet explorer
- I adressefeltet skrives 192.168.0.1
- Brugernavn/username = admin
- Adgangskode/password er tomt.
- Tryk OK/Log In
(Hvis der ingen kontakt til 192.168.0.1 kan det prøves at resette routeren, ved at holde reset knappen bagpå routeren inde i 10 til max 15 sec.)
(Evt. også tjek om PC'en på Lan forbindelsen får en IP adresse der hedder 192.168.0.xxx)

Step 2.
WAN Opsætning
- Gå ind på HOME og WAN til venstre.
- Skal normalt være afkrydset i DYNAMISK IP ADRESSE
(De fleste internetudbydere i Danmark bruger dynamisk ip adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 3.
Kryptering
- Gå ind på HOME og WIRELESS til venstre.
- Under NETVÆRKS ID eller SSID skrives det navn det trådløse netværk ønskes at hede.
(Hvis der er tale om ændring af allerede eksisterende trådløst netværk, skal dette navn ALTID ændres)
- Security foreslås til VPA-PSK, kan også hedde VPA-Personal
- Web Encryption skal normalt väre TKIP
- Key/Web Key 1/preshared key skal være en min 8 cifret kode. Alle tal og bogstaver må bruges.
(Denne kode skal kunne huskes)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 4.
Status tjek
- Gå ind på STATUS
- Under afsnittet WAN skal der være en IP Adress, som ikke må være 0.0.0.0
- Hvis den er 0.0.0.0. tryk på knappen DHCP RENEW.
- Hvis den stadig er 0.0.0.0 prøv EKSTRA STEP 1.
- Efter EKSTRA STEP 1 start forfra med Status Tjek Step 4.

Ekstra step 1.
CLONE Mac Adress
- Gå ind på HOME og WAN
- Tryk på knappen CLONE MAC ADRESSE. Derved får Routeren PC’ens MAC Adresse. (Skal oftes bruges hvis man netop har være på nettet med kabel direkte tilsluttet til modem, idet at IP adressen så kan være fastlås til PC’ens MAC adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE