Avatar billede egeolsen Nybegynder
14. december 2007 - 20:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Publesher 2002 og hjemmeside

Hej Eksperter

Jeg har lavet en hjemmeside i Publisher 2003 og har købt domænet som svarer til mit efternavn.dk, samt betalt for dette fremtil 2008. Jeg har hentet programmet FileZilla, hvor jeg fint kan komme i kontakt med mit domæne, dvs. jeg kan indtaste "host", brugernavn og adgangskode, så logger jeg fint på.
Dog kan jeg ikke finde ud af at lægge hjemmesiden, som jeg har lavet i Publisher ud på hjemmeside.
Jeg gemmer Publisherfilen og kan fint up-loade den med FileZilla, men jeg får en 404 fejl på Internetsiden med at siden ikke kan vises.
Kan nogen hjælpe mig med hvad jeg gør galt?

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/a3X18699.jpg
Avatar billede lakridserne Nybegynder
14. december 2007 - 20:52 #1
kan det være fordi at du bare indtaster efternavn.dk?
Nogle steder skal man indtaste den fulde adresse til siden, altså efternavn.dk/side.html.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. december 2007 - 21:03 #2
Kontakt Cliche hvor du hoster din side, det er tit man skal ind under et eller andet bibliotek, som f.eks. "web", "data" eller lignende.

PS.: Hvis du mener det alvorligt med at lave en hjemmeside, så er Publisher et af de dåligste programmer du kan vælge!
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 02:47 #3
Som lakridserne skriver skal siden lægges i en mappe, og ikke bare roden af dit domæne. Den kan også hedde noget sm "home" eller "public". Send evt. mail til justrace@bnaamail.dk, så hjælper jeg dig på plads.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 02:55 #4
Fra Cliche's opsætningsguide:

Hvor skal mine filer ligge henne?

Alle dine filer skal ligge i /public_html mappen for at kunne ses af dine besøgende.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 02:57 #5
Har tastet din dns-opsætning, osv, og alt ser rigtigt ud. Følg ovenstående, så skal det nok virke.
Avatar billede egeolsen Nybegynder
15. december 2007 - 20:43 #6
> Super, naturligvis skal filerne ligge i public_html mappen. Jeg har gjort, som du anviste, og nu viker det.... Super, takker mange gange.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 21:14 #7
Tillykke. Vil lige foreslå at du bruger lidt tid på at reducere billederne til den størrelse de skal have i stedet for træk og skub dem i størrelse. Det kræver en del plads=båndbredde. Prøv også at få fat i eks. FrontPage.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. december 2007 - 21:43 #8
'justrace' at anbefale een at anskaffe sig Frontpage, er virkelig at gøre dem en bjørnetjeneste - Publisher er meget dårligt at lave hjemmesider i, men Frontpage er næsten lige så dårligt.

Brug i stedet Dreamweaver eller Expression - lidt længere indlæringstid, men laver så ordentlige sider.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 22:59 #9
Joh, men er der ikke også lidt "religion" indblandet her? :-)) Det er jo ikke en google søgemaskine der skal laves.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 23:23 #10
Nu vi er ved det, kan golive bruges til noget?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. december 2007 - 08:50 #11
Nej, religion vil jeg ikke lige kalde det ...men, lidt er der selvfølglig om det.

GoLive er afgået ved døden, da Adobe opkøbte Macromedia, fik de jo Dreamweaver med, og har så taget nogle af deres gode ting, som f.eks. zoom med over i den nye udgave af Dreamweaver vers. CS3.

Priserne er derimod lidt høj på Dreamweaver, vist omkring 4.000 mens man kan få den nye Microsoft Expression for ca. det halve - og det er faktisk et kanon godt program.
Avatar billede justrace Novice
16. december 2007 - 10:40 #12
Jo, men selvom GoLive er død, kan det bruges til noget?

Hvis vi nu gør sådan her: GoLive 6 vs. FrontPage 2002, who wins?

Er Expression Ms's eget svar på FrontPage?

Og så lige til den Norske HelpDesk: http://www.youtube.com/watch?v=JaUULepIpbA
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. december 2007 - 11:00 #13
Der er 3 km mellem FrontPage og GoLive ...så hvis du har en GoLive ville jeg omg. skifte over til den, jeg brugte den inde jeg for ca. 3 år siden skiftede til Dreamweaver.

Ja, Expression er Microsofts svar på et værktøj til fremstilling af hjemmeside, hvis man ikke vil tage det store spring til Visual Studio, se mere her: http://www.microsoft.com/expression/
Avatar billede justrace Novice
16. december 2007 - 11:32 #14
Ok, jeg har en "ældre" (hvad er nyt og gammelt i pc-sammenhæng)GoLive 6.0, den må vel have en 5 år på bagen, så må jeg jo i gang med konverteringen.

Men jeg må jo nok på længere sigt tage et længere spring, da jeg for nylig har købt 8 domæner, som jo helst skulle komme op at køre, og de 2 af skal være lettere avancerede.