Avatar billede iwersen Nybegynder
14. december 2007 - 15:07 Der er 4 kommentarer

Mac os X ser ikke min eksterne harddisk!

Hej

Jeg har en PPC powerbook med os X installeret.

Når jeg sætter min eksterne MicroStorage HD til sker der ingen ting.
Jeg har fået den formateret til fat32 men den virker stadig ikke..

Den har førhen fungeret ubeklageligt med min PC men efter jeg har prøvet på mac'en virker den ikke længere til PC'en.

Mvh. Simon
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2007 - 15:46 #1
Vælg > Programmer > Hjælpeprogrammer > Diskværktøj

Markér din FAT32 disk her, hvis du kan se den.

Formattér igen om nødvendigt . . .

Det kan være din disk kommer frem på skrivebordet efter et par roteringer af kurseren, som nu bliver til det farvede hjul . . .
Avatar billede carsten_soetofte Nybegynder
21. december 2007 - 15:09 #2
Det er også en mulighed at din USB port på Powerbook'en ikke leverer strøm nok til din eksterne harddisk (jeg går ud fra at den får strøm via USB forbindelsen). Du kan validere det, ved at få fat i en eksterne strømforsyning til din eksterne harddisk, sætte den på og se om det virker.
Så vidt jeg ved kan Mac OSX godt se en windows formateret disk, men Windows kan ikke se en disk der er formatteret på en Mac
Avatar billede iwersen Nybegynder
22. december 2007 - 16:21 #3
Jeg kan ikke min hd i diskværktøj.

Den får ikke strøm via USBporten men en strømforsyning..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
23. december 2007 - 07:21 #4
For at kunne se den er du nok desværre nødt til at tilkoble den en WINDOWS maskine!
-det kan da også være et skidt USB-kabel du har fingrene i.

Har du mulighed for at sætte jumperen fra MASTER til SLAVE eller omvendt ???
-det kan også være det der driller, men det tror jeg næppe.

En anden mulighed er at din box med disken indeni IKKE er understøttet af Mac OS og du kan derfor aldrig få den at se !!!

Hvad hedder boxen ?