Avatar billede charmander1978 Nybegynder
14. december 2007 - 12:15 Der er 5 kommentarer

Retur mail fra kontaktformular kan ikke skrive bestemte tegn

Hvordan kan jeg får min returmail til min indboks til at kunne skrive æ-ø-å i stedet for: æ ø Ã¥.

Det er altså lidt svært at gennem skue adresse osv i mine mails.

Charlotte
Avatar billede kimg Nybegynder
14. december 2007 - 12:56 #1
Sådan kan du gøre
$tekst = utf8_decode("tekst_fra_din_formular");

Kim
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
14. december 2007 - 13:08 #2
Skal jeg komme hele min kontakt formular ind mellem () eller skal jeg sætte den der linie ind som den er i slutningen af min kode?
Avatar billede kimg Nybegynder
14. december 2007 - 13:13 #3
hvis dit felt i din formular hedder besked, så skal den se sådan ud
Du skal indsætte $_POST["besked"] = utf8_decode($_POST["besked"]);
Hvis din form sender med POST
Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
14. december 2007 - 13:14 #4
Mere overskueligt
$_POST["besked"] = utf8_decode($_POST["besked"]);

Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
14. december 2007 - 13:15 #5
Har du noget kode fra din formular så kan jeg kigge på det