Avatar billede muffegris Nybegynder
13. december 2007 - 17:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sidste frist for lønseddel i december?

Hejsa, lige en hurtig én..
Hvornår er sidste frist ca. for at aflevere sin lønseddel i december måned?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 18:15 #1
Øhhh, hvortil? Til konen, eller hvad?
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2007 - 20:58 #2
Hehe, hvis det er til konen, så kan det normalt ikke gå for hurtigt og en mdr. løn skal helst forfalde 4 gange ;-)

I mit gamle firma kom lønseddlen og lønnen d. 27 i hver månded.
Hvis den 27. var en lør/søndag, så var lønnen til rådighed fredag.

I mit nuværende firma er lønsedlen og lønnen, først til rådighed den sidste "bank dag" i måneden.
Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 21:11 #3
Normalen er vist 3. sidste hverdag.. Er det komunalt (kontanthjælp), så er det absolut sidste bankdag som før nævnt.
Avatar billede heg Nybegynder
14. december 2007 - 14:15 #4
Er det lønsedlen eller udbetalingen af løn du spørger om.
Lønsedlen skal du have senest samtidig med at lønnen udbetales.
Hvornår lønnen er til rådighed er forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads, men oftest den sidst hverdag i en måned (altså bankdag).
Avatar billede muffegris Nybegynder
14. december 2007 - 14:36 #5
Tror I har misforstået, eller osse jeg formuleret mig ret dårligt :-D Når jeg snakker lønsedlen, mener jeg den seddel hvor jeg har angivet det antal timer jeg har arbejdet i måneden.. Hvornår er sidste frist for at aflevere den i december måned, sådan så jeg kan få udbetalt min løn for december?
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2007 - 15:29 #6
Jamen, dansk er en svær sprog :-)
Jeg ved ikke hvordan det er med andres "timesedler/uge/måndessedler", jeg indtaster f.eks blot mine timer i et edb-system der hedder SAP og sidste indtastning for lønregistrering i Decembar, er for vor vedkommende d. 3. januar idet vi er "bagud" månedslønnet. Lønnen for december kommer så til udbatling d. sidste bankdag i januar.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2007 - 16:34 #7
Det tror jeg da du kan få at vide af din arbejdsgiver, mon ikke?  :-)
Avatar billede heg Nybegynder
14. december 2007 - 23:36 #8
helt ærlig !
det ved kun du og din arbejdsgiver
vi kan jo så kun håbe at du når at få afleveret i tide til også at have råd til julegaver
Avatar billede ravnemor Juniormester
15. december 2007 - 01:53 #9
Arbejder du i en offentlig virksomhed, for så kan jeg svare dig.

Sidste frist for at få løn sidste dag i december var i torsdags klokken 12.

Næste frist er 7. januar, og så er de til disposition den 15. januar 2008

Hvis ikke er det kun lønkontoret i din virksomhed der ved det.
Avatar billede muffegris Nybegynder
16. december 2007 - 14:19 #10
ok, der var ingen der ku svare helt på det, og ja det var et lidt specielt spm, men lukker den igen, da det nu er ligegyldigt :-)