Avatar billede hkf0305 Nybegynder
12. december 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stoppes en service på en anden server via batch-job

Hej.

Jeg skal have et batch-job til at køre på en windows 2003 server, og det skal stoppe en bestem service på anden windows 2003 server, efter at have kopieret nogle store filer fra den første til den anden server, skal batch-jobbet slutte med at genstarte omtalte service på den anden server.

Jeg har forsøgt mig med NET STOP service_name kommandoen, som virker fint på den lokale server.

Men hvordan ser batch-kommandoen ud, hvis NET STOP kommandoen gælder en anden server end den lokale?

(Jeg har forsøgt med: //servername/ NET STOP service_name - men uden succes.)

Tak for hjælpen.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2007 - 23:16 #1
Prøv med PsService - http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/psservice.mspx

"PsService displays the status, configuration, and dependencies of a service, and allows you to start, stop, pause, resume and restart them. Unlike the SC utility, PsService enables you to logon to a remote system using a different account"

Programmet er en del af PsTools pakken som du kan hente nederst på hjemmesiden.
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
13. december 2007 - 00:00 #2
Hej snowball.
Tak for svaret. Jeg tror, jeg i mellemtiden fandt løsningen, måske er det den samme, du har tænkt på.

Løsningen blev batch-kommandoen:

sc \\server_name stop service_name

copy ......

sc \\server_name start service_name
Avatar billede snowball Novice
13. december 2007 - 08:33 #3
PsService er som sådan det samme som SC - blot med lidt flere muligheder :)
Avatar billede snowball Novice
13. februar 2008 - 01:05 #4
Husk venligst at lukke spørgsmålet ;)