Avatar billede fdlg Nybegynder
11. december 2007 - 10:17 Der er 6 kommentarer

Database til fodboldklub

Hej
Jeg skal til at oprette en database til spillerprofiler i vores lille fodboldklub, men kan godt bruge lidt hjælp til designet:-)

Jeg regner med at bruge mysql og php! er dog ikke nogen superhaj til det, derfor skriver jeg her.-)

Profilerne skal indeholde følgende:
Navn
Født
År i klubben
Position
Favorit hold
Favorit spiller
Tidligere klubber
Træningstrøje nr.
Statistik
- Total kampe
- mål fordelt på sæsoner
- assist fordelt på sæsoner
- kort fordelt på sæsoner

Egentlig er det jo ikke så svært at lave, men mht. statistikdelen så er jeg i tvivl om hvordan den skal opbygges... skal jeg bare lave en tabel som kører derud af...? altså spiller1 kamp, spiller1 mål, spiller1 assist, spiller1 gult og spiller1 rødt? den vil jo blive ret bred og hvordan oprettes nye spillere...?

Håber på nogle gode indput:-)
Avatar billede terrak Nybegynder
12. december 2007 - 19:54 #1
Hvilke data vil du kunne trække ud af databasen?

Kampe spillet i en sæson?
Antal mål i en sæson, antal mål i flere sæsoner, antal mål i alt?
Antal mål scoret i en kamp?
Antal kort i en kamp, antal gule/røde kort i en kamp, antal kort total?

Med den rigtige opbygning kan alle ovenstående lade sig gøre, samt mange flere.
Avatar billede jck_true Nybegynder
18. december 2007 - 08:12 #2
Din opbygning afhænger af hvilket data du vil have ud igen bagefter. Hvis du for eks. Vil kunne se hvilke spiller som har fået rødt kort i en bestemt kamp skal der laves noget om. Men hvis du bare vil registrerer ser dette fint ud,
Avatar billede fdlg Nybegynder
19. december 2007 - 17:02 #3
Hej
Jeg vil kunne hente flest spillede kampe, assist, topscorer fordelt på hold...
Avatar billede terrak Nybegynder
19. december 2007 - 17:15 #4
Kan en spiller være medlem af kun ét hold, eller medlem af flere hold?
Avatar billede fdlg Nybegynder
19. december 2007 - 21:54 #5
en spiller kan godt være medlem af flere hold!

jeg mangler lidt en god opbygning af de forskellige tabeller
Avatar billede jck_true Nybegynder
20. december 2007 - 07:40 #6
Jeg vil anbefale dig at hente
http://fabforce.net/dbdesigner4/
Så kan så selv prøve at tegne lidt frem og tilbage for at finde den rigtige struktur