Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hax til at øge lyden yderligere?

Hej eksperter!

Er det muligt på en eller anden måde at booste Windows XP's lyd, så den generelle volumen øges mere end hvad den normalt kan indstilles til? Eventuelt ændre en Windows-fil eller bruge et brogram? Bat-fil? Dos-kommando? Hvad som helst?!
Min bærbars speakers er usandsynligt dårlige og spiller MEGET lavt (der er nu ikke noget galt med dem, bare ikke specielt gode), og det vil jeg gerne lave om på!
PS. Skidt med lydkvaliteten, det er ikke så vigtigt.
Avatar billede casparsen Nybegynder
11. december 2007 - 08:22 #1
Dobbeltklik på højtaler ikonet i nederste højre hjørne

du skulle så gerne få en boks op hvor du bla. kan stille på volume for "wawe" og lydstyrke
Er der skruet helt op

hvis ja så tror jeg ikke du kan gøre noget  -  lyden kan ikke blive højere end det lydkortets forstærker kan yde...

lidt ligesom transistor radioen..  den kan heller ikke "tweakes"
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 09:14 #2
Selvfølgelig er den helt oppe. Lidt træls, at man ikke kan gøre andet, men kan man på ingen måde datalogisk øge lyden? Altså få et program til forøge amplituden?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 22:02 #3
Køb et lydkort. Det er billigt, hvis du bare skal ha høj lyd, uden krav til lydkvaliteten og forvrængning.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 22:35 #4
Til en bærbar?!
Nope, du, så frafalder garantien.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 22:52 #5
Nå. Matematikken hævder jo, at ingen løsning er et gyldig resultat...
Så bare smid et svar, begge to.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2007 - 08:11 #6
Nej, ingen points til mig, tak. I hvert fald ikke før jeg har bidraget med en brugbar løsning. :-)

Ide: Hvad med et par externe højttalere, med indbygget forstærker? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2007 - 15:12 #7
Haha, ja, det er en mulighed... Bare besværligt at slæbe med sig.
Jeg har allerede et (skod) surroundsystem derhjemme, jeg bruger til denne maskine.
Burde nok egentlig anskaffe mig et nye, forresten... Meh.
Tak for bidragene.