Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. juni 2001 - 19:48 Der er 16 kommentarer

Opgradering

Jeg vil gerne installere Windows 2000, men mit cd siger, når jeg vil prøve at installere win 2000, at \"Installationen kan fortsætte, fordi opfraderinngsfunktionen er deaktiveret, og denne kopi af Win 2000 kun undersøtter opgradering

Hvad skal jeg lige gøre der ?

Jeg har Win ME nu..

Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. juni 2001 - 19:50 #1
der skal selvfølgelig stå \"Installationen kan IKKE forsætte...\" :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 19:53 #2
Kan du ikke opgradere inde fra winMe, det mener jeg at jeg har prøvet.
Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. juni 2001 - 19:54 #3
Nej det er jo det jeg prøver på og så er det at den kommer med den kommentar der ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 19:58 #4
Hvis det ikke er en original så går det ikke, du skriver at din er en kopi!
Avatar billede dis_pater Nybegynder
12. juni 2001 - 20:00 #5
Det er sikkert en opgradering fra NT 4.0 at den forventer, og ikke fra 9x/Me.
Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. juni 2001 - 20:03 #6
Retaxes er du dum ? Det er ikke nogen kopi. Kopi i den sammenhæng er fagsprog!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 20:03 #7
Du kan jo prøve at installere en NT4
Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. juni 2001 - 20:04 #8
Ja sådan én har vi jo alle liggende..DOH
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 20:05 #9
Jeg har ;o)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. juni 2001 - 21:43 #10
Sæt din computer til at boote på dit cdrom drev og derfra kan du så installere win2k!! du kan så enten vælge at køre dual boot mellem win2k og winme eller at formatere hele hd\'en og installere win2k!! det er den mulighed du har hvis du vil have win2k ind på din computer!!
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 23:21 #11
Jo du kan så, du skal blot stoppe installationen, når den autostarter og spørger om den skal installere. Herefer klikker du i øverste felt for installation. Nu vil windows 2000 spørge om den skal lave en nyinstallation. Så skal du blot have en partition klar på harddisken, hvor du kunne tænke dig at lægge windows 2000.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 23:25 #12
Jeg finder den bedste løsning er at windows 2000 installeres på partition 1 primær og winosw ME på partition 2 primær. Brug filsystemet NTFS til windows 2000, da systemt så kører bedst, og du kan bedre udnytte sikkerheden som ligger i windows 2000. Programmer som du ønsker at systemerne skal dele, som f.eks. icq m.v. kan du så lægge på partition 3 , sammen med dokumentmappe, emailmappe, øvrige data og foretrukne. På den måde har du trukket dine data væk fra selve systemerne, hvis der skulle ske noget.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 23:26 #13
Hvis du har den gode windows 2000CD ,så kan din pc\' boote fra den, og du kan så som et andet alternativ starte installationen derfra.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 23:27 #14
Husk du skal i starten specielle vælge at du bestemmer hvor windows 2000 skal ligge på din harddisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2001 - 23:28 #15
bondekongen> Om jeg er dum, det er nok nogen der synes, men at du blir sur siger mere om dig selv, dårlig samvittighed hva\'
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2001 - 12:50 #16
Jeg er selv igang med at installere win2000 på en ME maskine, og så vidt jeg har fundet ud af skal du afinstallere me (i kontrolpanel tilføj/fjern programmer) før du installere win2000. Jeg prøver dette i praksis i weekenden

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk