Avatar billede sunbum Nybegynder
10. december 2007 - 11:14 Der er 2 kommentarer

modtage/sende emails fra exchange server

sidder med det problem at når jeg sender ud fra outlook til for eksempel min hotmail får jeg en adresse fra senderen der hedder

navn@domain.local

dette skulle gerne være

navn@firmanavn.com

ifølge flere guider skulle det være muligt at ændre ved at oprette en ny smtp under user account på serveren og gøre denne til primary adress(vel og mærke uden at slette den gamle navn@domain.local)

dette virker også fint når det handler om udgående post så viser den nemlig navn@firmanavn.com, men nu kan jeg så slet ikke modtage post på min klient.

jeg bruger en pop3 account hvor jeg modtager mails ned fra tdcwebmore.dk og jeg kan se at exchange serveren stadig henter mails ned fra min account der, men pga mine usersetting er blevet ændret fra navn@domain.local til navn@firmanavn.com henter den ikke mails ned på min klient
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2007 - 08:25 #1
du skal lave en recipient policy for dit odmæne i exchange system manageren
Avatar billede sunbum Nybegynder
11. december 2007 - 09:59 #2
under recipient policy ligger default policy - herunder har jeg oprettet en new smtp: @firmanavn.com -> denne har jeg gjort til primary key

resultatet heraf ser ud til at være det samme som når jeg opretter en smtp under en specifik user som forklaret før. Jeg får den rigtige afsenderadresse på mine afsendte emails, men når jeg sender fra min hotmail account(laver et reply) til navn@firmanavn.com henter min pop3 connector mine mails ned fra tdc-serveren(kan se de ryger i min webmail og igen forsvinder herfra) men strander så her.

Noget der også har undret mig er om disse mails bare ryger helt væk, for når jeg skifter tilbage til @domæne.local så modtager jeg stadig ikke disse mails.. men virker som om de er forsvundet ud i den blå luft ;)