Avatar billede tos Praktikant
09. december 2007 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ram til iMac 24" intel duo 2.4

jeg har anskaffet mig en iMac med 1 GB ram, hvilket jeg har fundet ud af er for lidt (jeg vil gerne have 2 GB mere). Jeg har kigget i vejledningen og fundet ud af at de ram jeg skal bruge er:
- SO-DIMM
- 667 MHz, PC2-5300 (DDR2 667)
- Uden buffer og ikke registreret

Jeg har kigget på www.edbpriser.dk og der er et hav af forskellige ram-klodser i alle prisklasser...
Er der nogen der har haft success med nogle ram-klodser eller kan anbefale nogle? Eller skal jeg virkelig give ca 1100,- for 1GB ram på apple-store?

/Torben
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2007 - 22:48 #1
Der er ingen grund til at betale de uhyrlige priser Apple kræver.

Jeg har lige smidt 2*2GB fra Kingston af typen KTA-MB667/2G i min iMac af samme slags som din. Det er nok en god ide at købe fra et renommeret sted, (f. eks. shg.dk eller hvem du ellers normalt køber ting ved) - hvis det skulle være defekt, men ellers gør det ingen forskel hvad du kommer i.
Avatar billede tos Praktikant
09. december 2007 - 22:55 #2
virker de sammen med den 1GB der allerede sider i den en slot?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2007 - 23:15 #3
uf, det regner jeg med og det er hvad "man" siger rundt omkring, men jeg hev den ene ud for at sætte de to klodser i, så jeg har ikke selv prøvet det.
Avatar billede tos Praktikant
27. december 2007 - 13:50 #4
Jeg har nu endelig fået de ram du anbefalede og sat dem i den tomme slot, så der nu er 3 GB ram... det virker perfekt
Jeg købte dem på www.proshop.dk (her er linket til dem, hvis andres skulle være interesseret): http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=92529
/Torben