Avatar billede hschak Nybegynder
09. december 2007 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk virker ikke efter install af Vista ultimate

Har installeret Windows Vista ultimate på min pc. men nu virker vores netværk ikke mere ??  før var vi 4 pcér i et netværk, alle med Windows xp.

bruger en zyxel router. men problemet opstod først efter jeg havde fået vista på min, nogen der kan hjælpe så vi i huset igen kan få fred og igen spille sammen og så de andre kan bruge printeren der står hos mig. (-:  opsætningen er altså 3 xp maskiner og denne vista.
Avatar billede kenp Novice
09. december 2007 - 15:49 #1
hvis jeg ikke tager meget fejl, så er fejlen at du har indstallert vista... nogle zyxel routere har problemer med vista.. prøv at koble din fra så vil det nok virke igen.
Avatar billede hschak Nybegynder
10. december 2007 - 21:42 #2
Ja  de andre pcér kan sagtens se hinanden . vil det ærligt sige jeg så skal skifte Router eller Styresystem ??
Avatar billede kenp Novice
10. december 2007 - 23:43 #3
Kommer du uden problemet på internettet med den vista?
Avatar billede kenp Novice
10. december 2007 - 23:45 #4
Avatar billede hschak Nybegynder
11. december 2007 - 00:10 #5
Halløj kenp  stik mig lige et svar.. fandt noget i linket du gav. FIREWALL  , det en rar ting men kan jo også skabe problemer. Tænkte ikke selv lige over at der var firewall i routeren. kører også med en på alle pcér. dem prøvede jeg at afinstallerer (NORMAN) så der kun var den i routeren. se nu kører det hele jo perfekt.
Avatar billede kenp Novice
11. december 2007 - 18:59 #6
ja firewall er dejligt.. men kan skabe ballade :)